31.12.09

Post Orang Sakit

i'm not feeling well and i got MC for today. alhamdulillah. boleh berehat di bilik petang ni. kalau tak sakit teruk. tak payah mimpilah nak pergi clinic. macam manja plak rasa kalau. sakit sikit jumpa doctor. tapi disebabkan dah 2 malam tidur saya terganggu. memang sah kena jumpa doktor. adalah setengah jam menunggu giliran. ingatkan saya je yang sakit. skali pi klinik. ramai rupanya yang sakit. heheheee. doktor kasi MC. maknanya saya sakit betul-betul okai! tak ada maknanya nak buat2 sakit ni. ingat happy ke buat2 sakit?? kang sakit betul2 baru padan muka! mungkin nampak saya macam ok kot. tapi sebenarnya saya tak ok. saja menguatkan diri supaya tak nampak manja dan mengada-ngada. saya sangat tak suka. bila badan dah lemah, masih lagi nak buat lemah. so macam mana nak baik kalau tak ada inisiatif untuk sihat? kan? cewah, macam mak nenek plak membebel ni. biasalah ~cucu kebayan la katakan;-)

semalam saya mimpi arwah ayah saya. mungkin sebab terlalu penat. lagi pulak saya tengah letih. fikiran tak betul. macam2 yang melintas dalam kepala. mulalah fikir yang bukan-bukan. tapi yang pasti, saya seronok tengok wajah ayah saya. sungguh! saya rindukan ayah. walaupun dah hampir 11tahun ayah meninggalkan saya, wajah ayah tak pernah luput dari ingatan saya. malah, tiada siapa yang mampu menggantikan tempat arwah ayah saya. ayah saya mendapat tempat yang sangat istimewa dalam hati saya. dalam mimpi tu, saya bagitahu ayah macam ni "ayah, ayah kenal tak? ni kaklong. kaklong dah besar ayah. sekarang kaklong masuk UIA. ayah ingat kaklong?" ayah saya tak balas apa2 cuma dia tengok dan senyum. saya pegang pipi ayah. lepas tu terus terjaga. apa lagi? menangis? mestilah! saya rindu ayah. kepada sesiapa yang baca post ni dan masih mempunyai insan yang bergelar ayah, hormati dan sayangi ayah anda. anda akan tahu betapa pentingnya dia bila dia sudah meninggalkan kita. ayah saya pergi di waktu usia saya masih mentah. waktu tu saya baru 12 tahun. saya membesar tanpa kasih sayang seorang ayah. tapi saya tahu, ayah di sana sentiasa mendoakan yang terbaik untuk anaknya. dan sekalipun saya tak pernah sunyi tanpa ayah. bila rindu datang menggamit, saya cuma mampu mengaji al-Quran, saya tak boleh bercakap, tak boleh cium ayah tapi saya tetap rasa ayah dekat dengan saya. al-fatihah

semoga rohmu tenang di sana, ayah. anak ayah di sini sekalipun tak pernah lupakan ayah

30.12.09

Tak Sihat

sakit!
demam + batuk + selesema
haishhh
kenapalah menyerang di waktu2 macam ni
dah la assignment bertimbun
quiz lagi
aduiiii

badan pula sentiasa lemah
rasanya dah lama saya tak sakit teruk
paling teruk masa form 5

sedih la pulak bila sakit2 duk jauh ngan family
huhuhuuu
mulalah fikir bukan-bukan
nak nangis pun ada!
heheheeee manjalah tu;-)

28.12.09

Novel- Pergilah Air Mata

Sebuah bala… sebuah malapetaka telah merantai Badrul Datuk Hamidi dan Sabrina ke alam rumah tangga. Badrul yang tidak dapat menerima kenyataan ini tegar menyakiti hati Sabrina yang tidak bersalah. Air matalah peneman setia Sabrina, di dalam sangkar emas keluarga Datuk Hamidi. Tanpa ketahuan mereka, rupa-rupanya bala tersebut adalah rancangan seseorang yang tidak senang dengan kebahagiaan Sabrina. Hiduplah Badrul dengan salah sangkanya terhadap Sabrina dan Sabrina dengan kesedihan yang tidak berpenghujung. Mujurlah Datuk Hamidi tidak mudah melatah, tetap melayan Sabrina dengan baik. Namun, lama-kelamaan benci Badrul mula berubah rindu… Sepanjang masa hanya wajah Sabrina yang melekat di ingatan, senyuman Sabrina yang menari-nari di mindanya. Tetapi, hatinya masih belum mempercayai Sabrina sepenuhnya. Masih ada syak yang melingkari sukmanya. Walaupun bencinya masih ada, perpisahan yang dipinta oleh Sabrina telah mencarik hatinya.

Akan kulepaskan jua air mata ini pergi… jauh… sejauhnya… sehingga sepasang mata ini tidak mampu ingat pada hangat titisannya dahulu.

Noktah bahagia yang menjadi anganku, ternyata cuma titik mula derita yang tidak bertepi
Sumpah bukan ini yang aku mahu
Sumpah juga, aku tidak mahu membuat kau terseksa
Tidak pernah mahu merobohkan bahagiamu
Atas rasa bersalah, aku rela melihat kau menganyam bahagia bersamanya
Namun, mengapa perlahan-lahan layananmu memberi tanda tanya di hati ini?
Mungkinkah kita sama-sama berkongsi rasa?
Mungkinkah kita sudah sama-sama terpaut?
Atau mungkinkah segala yang berlaku tidak lebih hanya mainan perasaanku sendiri?
Mungkin..kerna aku yakin, bencimu tidak mungkin berubah sayang
Bencimu padaku setinggi awan yang menyapu langit
SABRINA

Memang aku benci
Memang aku tidak rela dengan takdir ini
Namun, kenapa tulusmu terus mengikat aku pada ikatan yang paling ku benci ini?
Mengapa hati ini penasaran setiap kali kau menagih perpisahan yang pernah aku janjikan?
Cintakah ini, apabila aku tewas tiap kali memandang wajahmu?
Sayangkah ini, apabila hatiku digaru resah tiap kali aku cuba lari darimu?
Mustahil cinta kerana cintaku sudah kusimpul kukuh di hati dia
Lalu, apa yang sebenarnya yang berlaku antara kita?
Bagaimana cara untuk aku hapuskan wajahmu yang terus menemani mimpiku?
Di mana noktahnya mainan perasaan ini
BADRUL

Sumber: Kaki Novel + Geng Kicap
Nak novel ni..
kena tunggu January
ermmmm

Malas

saya dah kat UIA
mood sekarang: MALAS
tak tahu kenapa
rasanya tak berupdate bl0g ni

busy siot!
esok submit assignment + quiz
lusa pulak ada lg assignment nak kena submit
baru sampai kerja da penuh
uishhhhh

cuma tak sabar nak tungu Jumaat
jalan2 dengan Bun
mungkin shopping 12jam lagi kot

27.12.09

25 Disember

Selamat Pengantin Baru sahabat..

nisah+mcbah+saya+farouk+syaima'+amiratu+husna+fizah+sitah

mcbah+nora+amiratul+nik+adda+husna+saya
depan: nisah+iffah
saya + nik

wif my best fwen..
saya kamu!!

25.12.09

Novel baru


mesti beli punyalah
dah baca separuh kat blog novelis ni
best!!!!!

Cuti Yang Tak Cuti

tak happy pun! walaupun balik awal, tapi macam tak rasa cuti. sebab: adik-adik tak sihat sangat, mak sedara + sepupu pula datang bermalam kat rumah saya sebab ada appointment kat HUSM. kesian tengok adik Akif, baru berusia 2 tahun tapi dah pernah bermalam kat hospital, pernah berada di dewan bedah selama 10jam. sampaikan pergi HUSM, bila nampak nurse terus je menangis. rumah jiran pula dimasuki pencuri. tapi alhamdulillah jiran saya tak di apa-apakan.

hari ni, ada 2 jemputan kenduri. rumah syaima' dan kawan mama. tapi saya pilih nak pergi rumah Syaima'. lepas zohor, nisah + mcbah datang amik saya dan amiratul. adik saya pun nak follow jugak. takpe, boleh jadi tukang snap pic kitaorang.

selasa ni kena submit assignment + quiz IT sec. aduiiii bila kat rumah, mestilah satu benda pon tak buat!


21.12.09

Perlu Pulang

aduiii
penat dah duk UIA ni
minggu ni nak balik
perancangan awal nak balik esok
tapi bila semua ni terjadi
tak tahu lagi lah
walaupun hajat di hati nak balik
tapi macam malas pula esok
tengoklah macam mana nanti

kalau saya bangun pagi esok
saya terbayang rumah
saya baliklah malam esok
kalau tidak
hari khamislah
~MALAS nak pikir!

20.12.09

Benci!

"buat sakit hati saja online skang ni. dah la petang tadi aku dah mengalah. susah2 aku datang ofis, korang suruh keluar kononnya dah booked tempat ni. ape kes? tipu la tu. fine. aku tak amik kisah sangat sebab maybe korang nak buat reunion dengan rakan se negara. sekarang ni aku datang, majlis korang dah tamat."

"bagus sebab korang kemas balik. yang aku geram, boleh pulak korang kasi aku belon. aku ni kan takut belon jugak. yang ko datang kasi buat apa. aku tak kisah tak dapat belon. aku dah agak dah korang akan datang kat aku lepas korang kasi belon pada 2 orang sis kat tepi aku. dengan lemah lembut korang tanya, ~sis, which colour you like? oh My God, tersenyum simpullah aku. ~blue! so aku dapatlah belon warna biru. Cantik! Thanks ya"

"aku tak kisah lagi. masih boleh bertahan. buat aku angin sikit bila korang mula nak letupkan belon tu. BODOH!!! dah tiup tu tak payah la letupkan. aku takut bongok! kan dah terkejut, nasib baik tak ada lemah jantung (ada penyakit berkaitan hati saja). salah sorang dari korang dengan muka tak bersalah cakap kat aku ~i'm sorry sister! amboiii, senangnya hidup korang kan? buat salah lepas tu minta maaf. aku benci macam tu!"

ni post pertama saya marah tahap gajah kat orang. Sumpah benci!

Seronok

Hujung minggu yang tak membosankan. Keluar jenjalan and shopping sakan dengan Norsha dan Bun. Seronok tak terkata. Kepuasan terserlah!

Pukul 10am dah keluar bilik. Tunggu Norsha bersiap, biasalah tu. Penyakit "sem" dia datang, so lambatlah dia sampai. Norsha paling sempoi, dengan muka selamba cicak walaupun baju tak sempat nak iron. Saya pulak ala-ala muslimah sejati OK. Kenapa? Sebab jeans dah tak muat. Apa lah Appeton Weight Gain ni. Sepatutnya saya makin gemuk, tapi jadi makin kurus. Membazir je beli mahal-mahal. Bun pula maintain cam biasa. Cuma pakai seluar yang baru dibelinya last week.

Kami bertiga pergi Sogo. Banyak sangat sale. Saya beli jeans, baju pula sebagai hadiah untuk bebe dan ecah. Cukuplah tu, melayang jugalah dalam RM100++. Jalan-jalan lagi, beli barang yang dah lama saya nak beli. Purse, handbag, gelang kaki, selipar, payung, mini novela dan banyak lagilah. Yang pasti, terlebih bajet!

Apapun, tetap happy! Enjoy sangat! Tak rasa penat langsung walaupun jalan je dari pagi sampai malam. Itulah kelebihan kami. Bila sampai UIA je, baru rasa penat. Haishhhh!

18.12.09

Tahun Baru

1 Muharram. Tahun baru
Azam baru
Nak mulakan sesuatu
Apa tu??

setakat ini
masih di peringkat permulaan
hahahaaaa
ada yang memuji
tak kurang juga yang mengeji

biasalah tu
sebagai manusia
kita tak pernah puas dengan apa yang ada
saya pula sebagai manusia
tak lepas dari melakukan kesilapan
tak apalah
saya tak kisah

terima kasih kepada mereka
yang tak jemu memberi kata semangat
terima kasih jua kepada mereka
yang tak jemu untuk mengkritik
saya hargai semuanya

17.12.09

Peristiwa Maal Hijrah

Hari Maal Hijrah atau Awal Muharram Ini adalah suatu hari yang penting bagi umat Islam kerana ia menandakan dua peristiwa penting berlaku dalam sejarah Islam. Pertama, memperingati penghijrahan Nabi Muhammad dari Kota Mekkah ke Madinah pada tahun 622 masihi, dan kedua, ia merupakan hari keagamaan di mana umat Islam mengadakan solat sunat di masjid- masjid di seluruh negeri.

Bulan Muharam merupakan bulan keberkatan & rahmat kerana bermula dari bulan ini berlakunya segala kejadian alam ini dan merupakan bulan yang penuh sejarah, dimana banyak peristiwa yang berlaku sebagai menunjukkan kekuasaan dan kasih sayang Allah ke-pada makhluk-nya.

Pada bulan ini juga, Allah mengurniakan mujizat kepada Nabi-Nabi-Nya sebagai penghormatan kepada mereka dan juga limpah kurnianya yang terbesar iaitu ampunan dan keredhaan bagi hambanya.Sebagai tanda kesyukuran kepadanya, maka hamba-hambanya mepersembahkan ibadah mereka(antara mereka dengan Allah) sebagai hadiah kepada Allah, namun dengan itu, masih belum dapat lagi membalas kurniaan Allah yang sungguh bernilai.

Said bin Jubair dari Ibnu Abbas r.a berkata: Ketika Nabi saw baru berhijrah ke Madinah, maka mereka dapati kaum Yahudi berpuasa pada hari Asyura (10 Muharam). Maka mereka pun bertanya kepada kaum Yahudi tentang puasa mereka itu. Mereka menjawab, "Hari ini Allah memenangkan Musa dan Bani Israel terhadap Firaun dan kaumnya, maka kami berpuasa sebagai mengagungkan hari ini. Maka sabda Nabi saw : "Kami lebih layak mengikuti jejak langkah Musa dari kamu."

Maka Nabi saw pun menyuruh para sahabat agar berpuasa.Antara lain kelebihan 10 Muharam ialah barangsiapa yang melapangkan rezeki pada keluarganya, maka Allah akan meluaskan rezekinya sepanjang tahun ini.Terdapat juga sebuah hadis me riwayatkan, "Barangsiapa yang berpuasa pada hari Asyura, maka dapat menebus dosa satu tahun." Maksud hadis ini ialah hari yang kesepuluh Muharam (Asyura) merupakan hari kemuliaan kerana pada sesiapa yang berpuasa pada hari inilah, Allah membersihkan dan menebus dosa-dosa mereka yang lampau.

Bulan Muharam merupakan satu-satunya bulan yang teristimewa kerana banyak peristiwa yang bersejarah berlaku pada bulan ini disamping ganjaran pahala yang besar kepada sesiapa yang beribadah pada bulan ini.Banyak peristiwa bersejarah yang berlaku pada 10 Muharam,hari itulah,Allah telah memuliakan Nabi-Nabi dengan kehormatan iaitu :

1. Setelah beratus-ratus tahun meminta ampun dan taubat pada Allah,maka pada hari yang bersejarah 10 Muharam inilah,Allah telah menerima taubat Nabi Adam a.s.I ni adalah satu penghormatan kepada Nabi Adam a.s.

2. Pada 10 Muharam, tarikh berlabuhnya perahu Nabi Nuh a.s kerana banjir yang melanda seluruh alam di mana hanya ada 40 keluarga termasuk manusia binatang sahaja yang terselamat dari banjir tersebut. Kita merupakan cucu-cicit antara 40 keluarga tadi.Ini merupakan penghormatan kepada Nabi Nuh a.s kerana 40 keluarga ini sahaja yang terselamat & dipilih oleh Allah.Selain dari itu, mereka adalah orang-orang yg engkar pada Nabi Nuh a.s.

3. Nabi Ibrahim a.s dilahirkan pada 10 Muharam dan diangkat sebagai Khalilullah (kekasih Allah) dan juga hari di mana baginda diselamatkan dari api yang dinyalakan oleh Namrud.Nabi Ibrahim diberi penghormatan dengan Allah memerintahkan kepada api supaya menjadi sejuk dan tidak membakar Nabi Ibrahim. Maka terselamatlah Nabi Ibrahim dari angkara kekejaman Namrud.

4. Pada 10 Muharam ini juga Allah menerima taubat Nabi Daud kerana Nabi Daud merampas isteri orang walaupun bagainda sendiri sudah ada 99 orang isteri, masih lagi ingin isteri orang.Oleh kerana Nabi Daud telah membuatkan si suami rasa kecil hati,maka Allah turunkan 2 malaikat menyamar sebagai manusia untuk menegur dan menyindir atas perbuatan Nabi Daud itu.Maka sedarlah Nabi Daud atas perbuatannya dan memohon ampun pada Allah.Sebagai penghormatan kepada Nabi Daud a.s maka Allah mengampunkan baginda pada 10 Muharam.

5. Pada 10 Muharam ini, Allah mengangkat Nabi Isa ke langit, di mana Allah telah menukarkan Nabi Isa dengan Yahuza.Ini merupakan 1 penghormatan ke pada Nabi Isa daripada kekejaman kaum Bani Israil

6. Allah juga telah menyelamatkan Nabi Musa pada 10 Muharam daripada kekejaman Firaun dengan mengurniakan mukjizat iaitu tongkat yg dapat men jadi ular besar yang memakan semua ular-ular ahli sihir dan menjadikan laut terbelah untuk dilalui oleh tentera Nabi Musa dan terkambus semula apabila dilalui oleh Firaun dan tenteranya.Maka tenggelamlah mereka di Laut Merah.Mukjizat yang dikurniakan Allah kepada Nabi Musa ini merupakan satu penghormatan kepada Nabi Musa a.s.

7. Allah juga telah menenggelamkan Firaun, Haman dan Qarun serta kesemua harta-harta Qarun dalam bumi kerana kezaliman mereka.10 Muharam,merupakan berakhirnya kekejaman Firaun buat masa itu. Terselamatlah tentera Nabi Musa dari musuh dgn mukjizat yang Allah berikan,maka mereka berpuasa kerana kesyukuran yang tidak terhingga kepada Allah swt.

8. Allah telah mengeluarkan Nabi Yunus dari perut ikan setelah berada selama 40 hari di dalamnya. Allah telah memberikan hukuman secara tidak langsung kepada Nabi Yunus dengan cara ikan Nun menelannya. Pada 10 Muharam,Allah mengurniakan penghormatan kepada baginda dengan mengampun dan mengeluarkannya dari perut ikan Nun.

9. Allah juga telah mengembalikan kerajaan Nabi Sulaiman a.s pada 10 Muharam sebagai penghormatan kepada baginda.

Dengan itu, mereka berpuasa dan beribadah kepada Allah sebagai tanda kesyukuran kepada Allah swt. Nabi saw telah bersabda dengan maksudnya:"Saya dahulu telah menyuruh kamu berpuasa sebagai perintah wajib puasa Asyura, tetapi kini terserahlah kepada sesiapa yang suka berpuasa, maka dibolehkan berpuasa dan sesiapa yang tidak sukar boleh meninggalkannya

Begitulah sabda Rasulullah di mana puasa pada hari Asyura ini sangat dituntut.Kalau tidak memberatkan umat baginda, maka diwajibkan. Oleh kerana takut memberatkan umatnya,maka hukumnya sunat.

Sumber: Klik Sini

~Selamat Menyambut Tahun Baru Hijrah kepada seluruh umat Islam

ikhlas,
-Aishah

16.12.09

Aduhai Sahabat

"wahai sahabatku tersayang
mana ada aku taknak kawan ngan kau
kau tu yang terlebih terasa pulak
aku kat UIA dah
bukan macam kau masih lepak kat rumah
aku ada kelas lah pagi ini
so macam mana nak jawab call kau
aku tak pernah pun ada niat
nak putus kawan"

mOOd tak berapa OK
pagi ni saya dapat
sms dari 'sahabat'
buat saya terasa hati
serious!
saya tak faham dengan 'sahabat' sekarang

tapi saya tahu
'sahabat' mesti tengah gaduh ngan bf terCINTA
that's why pepagi dah cari saya
pas tu bila saya tak jawab
'sahabat' anggap saya
dah taknak kawan dengan dia
banyak cantik muka kau!
saya punyalah sayang kat 'sahabat'
tak kan sebab tak jawab call
hubungan kita selama 9tahun itu akan berakhir???
menyampah tau tak!

13.12.09

f.r.u.s.t

What are you looking at?
I'm not a doll being staged in your world of games.
You thought i would be die, cry and be sad?
Sorry boy, i ain't taking your freaking shame.

You think i'm dumb to fall for you?
I never even tripped baby.
So what if it's just something considered new?
You'll just die to see me happy.

You're the monster in my life
A horrible lame shit idiot
i've stolen you're bloody knife
i'll detest you forever- period

I'm not going down like i did
I'm stonger like bacteria
Boy, you think i'd sleep in your shit?
You got it all wrong- it's hysteria

Shame on you if you fool me once
Shame on me if you fool me twice
I'm taking the opportunity and chance
three times the luck, i had, with the dice

So goodbye to you
So badbye to you
I never ever want to see you
Get lost. Nothing will ever be new with you

Author : Rosesrouges

Description: Here's a poem i dedicate to the immature boy whoes got his freaking ego up on his head.

11.12.09

Just Face It












sunyi + sepi
keliru + buntu
tak pasti yang di cari
tak tahu yang mana satu
entahlah

sesungguhnya
selagi kita sebagai manusia
masih bernafas di bumi milik Allah
selagi itulah tak boleh dari ujian
mungkin dengan dugaan yang menimpa
kita tidak lalai pada-Nya yang Maha Mengetahui

dari hati,
~Aishah

9.12.09

Trionovel Alaf21-Disember

Harga: RM19.90
Halaman: 512
Penulis: Elee Mardiana

Sinopsis:
NADIA keliru pada mulanya. Rezza menghulurkan kasih tatkala dia serabut dengan kekusutan. Cinta sejati Rezza akhirnya mendamaikan jiwa. Walaupun keluarga Rezza menghalang hubungan mereka, lelaki itu tetap mahu bersama dengannya. Tiada siapa yang boleh memisahkan mereka kecuali TUHAN Yang Maha Esa.

Ketika hari bahagia menjelang tiba, Rezza ragu-ragu dengan kebaikan yang dihulurkan Danial kepada Nadia. Dia merasakan dalam diam, Danial menyimpan perasaan pada Nadia. Namun, demi cintanya kepada Nadia, dibuang keraguan itu jauh-jauh.

Bagi Nadia, hanya Rezza yang bertakhta di jiwa. Hatinya telah tertutup untuk insan lain. Kebahagiaanya hanya bila dia dapat hidup bersama Rezza. Bagaimanapun, kebahagiaan itu cuma dapat dikecapi untuk seketika sahaja. Mungkinkah Rezza terus setia?


Harga: RM19.90
Halaman: 512
Penulis: Ayu Emelda

Sinopsis:
PERTEMUAN Syaira dan Adam bermula dengan salah faham. Akibatnya, Adam memendam gelora rasa dan Syaira pula menyimpul benci di dada. Mereka berbicara, tetapi dengan bahasa tidak sekata dan pandangan berlainan cara.

Hidup Syaira mula huru-hara dengan berita kematian Imran dan Selina. Dia rebah buat seketika, namun atas rasa tanggungjawab, dia bangkit memikul amanat. Nasib anak-anak saudaranya perlu dibela. Namun, semuanya jadi sukar apabila Adam sering mencampuri urusannya.

Tak percaya CINTA! Begitulah pendirian Syaira. Hatinya sekeras batu. Baginya, cinta sekadar mainan jiwa yang tidak membawa sebarang makna. Impiannya... cukuplah bertemu bahagia andai jodoh tiba. Lantaran itu, lamaran Adam diterima dengan reda.

Namun, hidup manusia tidak pernah lari daripada ujian. Ketulusan dan kejujurannya selalu dipertikaikan. Pengorbanan nya sering dibayar dengan hinaan. Dia kian lemah dilanda badai dan gelora. Akhirnya, dia pasrah pada setiap kehilangan... dan ketentuan...

Harga: RM19.90
Halaman: 512
Penulis: Elin Nadia

Sinopsis:
SHAKIRA ILYANA kehilangan kasih ibu bapanya sejak kecil lagi. Lantas, dia dibesarkan oleh keluarga angkat. Namun, Shakira bersyukur dengan limpahan kasih sayang, keikhlasan dan persahabatan yang mengindahkan hari-harinya.

Perkenalan dengan Jimmy Hughes sejak zaman persekolahan membenihkan rasa cinta di hati Shakira. Biarpun banyak perbezaan di antara mereka, Shakira dan Jimmy mengimpikan kebahagiaan hidup bersama. Kerana cinta, Shakira tekad untuk menamatkan zaman gadisnya pada usia yang cukup muda.

Tatkala keindahan cintanya dengan Jimmy diusik dugaan, Shakira dikejutkan pula dengan pengakuan Hakim Shahmi, seorang jejaka yang obses tentang cinta. Dia berharap cintanya pada Shakira akan berbalas sehingga sanggup berbuat apa sahaja untuk memiliki gadis itu.

Shakira sedar, biarpun sukar dia perlu terus melangkah. Namun, mampukah Shakira melupakan segala kenangannya dengan Jimmy dan membuka lembaran baru dengan Hakim?

sumber Facebook Alaf21

8.12.09

Novel- Kifarah Cinta

Sinopsis:

Rania, seorang guru lulusan universiti berusaha menempatkan dirinya jauh ke Sabah semata-mata mencari cinta Mak Usunya yang sudah hilang. Dalam masa yang sama, dia anak seorang ahli perniagaan ternama telah ditunangkan dengan Shahril, anak seorang jutawan atas kehendak keluarga. Tersepit tuntutan peribadi terhadap Mak Usunya yang mengalami tekanan akibat ditinggalkan suami 11 tahun lalu, dia bertekad meninggalkan keluarga serta tunang tersayang semata-mata untuk mencari Ronald yang didakwa sebagai bekas suami Mak Usunya. Rania berusaha menyesuaikan diri dengan kehidupan kampung di Kudat, Sabah. Di situ, dia mengenal erti susah payah kehidupan, kemiskinan dan luhurnya budi seorang lelaki yang bernama Ujang, lulusan sarjana yang sanggup hidup dalam kemiskinan. Shahril, tunangan Rania pula menanti dengan penuh sabar biarpun dihambat oleh ibu dan ayahnya supaya segera kahwin.
sumber: Buku Prima

Saya baru habis baca novel ni. Pinjam dari BUN;-) Bolehlah kasi 3 1/2 *. Saya tak pernah baca novel dari penulis ini. So kira orait la. Boleh beli lagi buku dari novelis ni lain kali. Tak ada mood nak buat review sendiri sebab hati tengah rindu...

Rindu Mereka

nak upload gambar bebudak ni
rinduLah kat depa semua

kat Terminal Makmur, Kuantan

kalau nakal2, kasi tukul n paku mesti diam budak berdua ni

wajah dikfir bila disuruh senyum (hilang kehenseman)

excited dapat susu banyak!

suka2 dulu

nangis kena cubit

~ni pulak gaya2 kakchik yang suka bergambar








~ ecah pon che long rindu jugak!

6.12.09

Sem 5 @ UIA

okaih
esok bermakna
saya pelajar tahun 3 di UIA

malam ni naik bas
sampai pagi esok
ngan Norsha!

malu pulak rasanya
nak jumpa kengkawan
cik zuzu yang dah tahu semuanya
tak adalah malu sangat

buat yang senasib dengan saya
huhuhuhuh
macam mana kita nak berdepan dengan kawan2 ni?
sangat malulah!
uishhhh

5.12.09

Lambaian UIA

aduiii
nak balik UIA dah malam esok
malasnya!

jumpa teman2 di sana
jumpa roomate terbaik! (jgn perasan korang)
cik zimah n kak ezan kena tukar mahallah
tinggallah saya ngan cik zuzu
siapa yang akan masuk bilik saya nanti?
janganlah junior!

my beloved fwens
~cikpah n mila = pi kelas sama2 ek;-)
~ina = jd mentor aku sem depan OK?
~cik zuzu = nak tumpang keta kalo kelas sama ek?

4.12.09

Dia

dia sedang berduka
tolong doakan dia
semoga dia sentiasa bahagia
semoga dia tabah menghadapinya

sesungguhnya
setiap yang terjadi itu
ada hikmah di sebaliknya
yang kita sendiri tidak tahu

mungkin
suatu hari nanti
dia akan bersyukur
dengan takdir ini

untuk apa bercinta
andai tiada restu orang tua
untuk apa bersama
andai kesudahan belum tentu bahagia

kalau dia baca post ni
hanya satu yang saya mahu ingatkan
~cinta tak semestinya bersatu

kalau kerana cinta ramai orang yang terluka
tak salah kalau dia mengundurkan diri
sebelum melangkah lebih jauh
supaya boleh menggembirakan hati
orang yang telah banyak berjasa pada dia

2.12.09

Novel - 9 Nyawa

Halaman: 512
Harga: RM19.90
Penulis: Ramlee Awang Murshid

INTAN SURYANI
Berkali-kali dia koma dan kemudian sedar semula... menyebabkan mamanya percaya bahawa dia mem punyai 9 nyawa berdasarkan sebuah mimpi. Dihitung jumlah ‘nyawa’ yang diambil daripadanya, lalu mengundang trauma. Sungguh dia tidak percaya... ketika koma, rohnya menyaksikan jasad sendiri yang terbujur kaku.

HAKIM
Si buta lagi yatim piatu ini menyara adiknya dengan penuh tanggungjawab. Hatinya sungguh luhur. Sesiapa saja akan terusik melihat keikhlasannya. Anugerah TUHAN... mata hatinya lebih ‘celik’. Dia bisa mendengar suara mereka yang berada di sempadan, antara hidup dan mati. Mereka berdua bertemu jua... di alam paranormal. Pertemuan itu merungkai sebuah kisah di sebalik cerita. Kejutan demi kejutan yang tidak disangka-sangka ter ungkai. Dan satu persoalan lain pula muncul - mengapa mereka tidak dipertemukan lebih awal?

sumber ALAF 21

30.11.09

Cita-cita Kak Chik

~kak ngah interview kak chik
kak ngah:nanti besar, kak chik jadi ustazah deh
kak chik: xbuh
kak ngah: dah tu, kak chik nak jadi apa bila besar?
kak chik: nak jadi polis

~kak long mencelah
kak long: nape kak chik nak jadi polis?
kak chik: nak tembak kak long
Bertuah punya adik. Bercita-cita tinggi tapi niat tu tak baik. Tak patut betullah!










~kakngah+kakchik+kaklong

27.11.09

Salam Aidil Adha

salam aidil adha
agak busy sekarang
raya pun sibuk jugak!

petang raya pergi hospital
sesat cari wad 25
ngeng punya hospital
direction tak banyak
menyusahkan!!

esok nak balik kampung
mak saudara nak bertunang

lusa pulak
ada majlis makan2 sikit kat rumah

~semua dijemput hadir;-p

23.11.09

Me @ Home

sekarang
duk umah
jaga adik-adik
sebab mak saya ke sekolah!
sekolah memandu;-)
hihihihihiiii

misi sepanjang cuti
menaikkan berat bedan
berat sekarang 42kg (makin kurus)
target 46kg sebelum ke UIA
dah beli Appeton Weight Gain
harap2 menjadi lah ye

17.11.09

Akan Bersawang

Esok saya akan balik.
Balik ke Kemaman bukan Kelantan.
Saya balik rumah mak dulu
Lepas tu 21hb barulah saya balik Kelantan.

Akan bersawanglah blog saya ni
Kat rumah mak mana ada internet
CC pulak tak berapa kenal
lagipun CC kat sana kecil je
Segan pulak nak pergi

Apapun
Selamat BerHOLIDAY kawan-kawan
i'm in love wif him now ~Gary Sinise
damn handsome
nilah padahnya kalau abes exam layan CSI
cik zimah n cik zuzu punya pasal

~kalaulah atok mcm ni, konpem nenek xpikir 2 kali tau.
hehehee sory ya tok (gurau saja)

15.11.09

nok

nok kelik
nok kelik
nok kelik

hwaaaaaa
lambat weh!
~nak grad~

14.11.09

Ada rindu di jiwa

e-novel dari Nazurah Aishah. Memang cerita air mata. Sedih sangat. Hidup ini tak selalunya indah. Tak semua yang kita inginkan itu akan kita miliki. Kita memang mampu merencana dan mengimpikan saat yang indah tapi kita tidak punya kuasa untuk memastikan apa yang kita impikan itu benar-benar jadi kenyataan. Antara kita ada Dia. Dia Yang Maha Mengetahui setiap apa yang terjadi. Takdir hidup kita di tangan Dia. Dia takkan sesekali menganiaya umatnya. Dia tak akan sesekali menguji umatnya jika kita mampu memikul dan menggalas beban itu.

Dalam sepi kuterbayang
Wajahmu bermain di mataku
Lantas bercucuran airmata berlinangan dipipiku
Terkenang peristiwa di suatu masa kita berdua
Bermesra dan saling menyinta
Namun perpisahan akhirnya
Betapa sepi betapa pilu
Melihat kau berdua di situ
Bersama duduk di atas takhta
Di hari persandinganmu

Kisah cinta, persahabatan, dan kehendak keluarga. Cerita yang boleh buat air mata bergenang. Saya tak lah sampai menangis bila membaca tapi cerita kali ni memang buat hati saya sangat-sangat tersentuh. Cinta perlukan kekuatan. Perlu kuat kalau nak bercinta. Mesti mampu mempertahankan hak kita dan tahu apa yang kita nak dalam satu perhubungan. Tapi bila melibatkan restu orang tua, kita terpaksa membuat pilihan. Kalau di ikut kata hati, bermakna banyak hati yang terluka. Tapi jika mengalah, hati kita dan orang yang mencintai itu yang terluka.

Perlukah berkorban jika hati sendiri yang terluka? Bahagiakah kita andai meneruskan tanpa restu orang tua? Gembirakah kita bila tiada melihat air mata orang yang membesarkan kita? Melepaskan atau meneruskan? Melepaskan bermakna kita telah berkorban untuk melihat orang yang telah banyak berjasa itu gembira. Andai dilepaskan, hanya seorang sahaja yang terluka namun luka itu sangat perit. Meneruskan bermakna kita sanggup berkorban apa sahaja demi cinta. Andai diteruskan, ramai pihak yang akan kecewa dan perhubungan masih belum tentu sampai ke mana.

Andai kata cinta itu sebuah pengorbanan,mengapa pengorbanan itu bukan noktah sebuah cinta? Andai kata derita itu harga sebuah cinta,mengapa cinta itu semakin sukar untuk dimiliki? Cinta umpama kota kristal, indah di penglihatan, namun derita di perasaan.

13.11.09

Review Novel Yang Sebenarnya -Aisya Sofea

Sangat menarik! Sempoi + santai + rileks + kelakar + romantic + serius semua ada lah. Giler best! Novel Aisya Sofea memang betul-betul mantap lah. She’s the best one ~TERBAIK!

Cerita Yang Sebenarnya mengisahkan Nazirah, Dhiya dan Abang Eddie. Abang Eddie ni jatuh cinta dengan Nazirah iaitu kakak kepada Dhiya tetapi Nazirah langsung tidak mempunyai apa-apa perasaan pada si Eddie. Duda beranak dua iaitu Encik Ghaus jugak yang Nazirah nak. Lepas majlis perkahwinan Nazirah, si Eddie membawa diri ke luar Negara konon nak sambung belajar. Biasalah tu, kalau yang hantu novel dah boleh agak dah sebab alasan macam ni selalu sangat dah.

Pada permulaan cerita ni, saya asyik tergelak jer sorang-sorang. Why? Sebab terasa lucu ngan watak mak Dhiya and Nazirah ni. Kerjanya asyik membebel, pastu kata-kata pulak fuyoooo agak pedas lah. Duk terbayang, saya bila tua nanti macam ni ke? sebab dalam family saya, saya yang paling suka membebel + tak boleh terima bila orang tak dengar kata saya + semua orang kena ikut kata saya! (korang jgn tiru prngai mcm ni sb sgt xbaik utk kesihatan!) berbalik kepada cerita asal, mana mak tak mengamuk kalau anak tak dengar kata kan? Pastu anak perempuan nak jadi driver van sekolah. Tak ke haru si emak tu? dah la nak jadi driver, pergi beli pula van terpakai. Nak kena repair macam-macam. Mestilah membebel. Kalau saya pun mestilah potpet2 dulu sebelum memberi restu.

Nazirah ni akhirnya bercerai dengan suami sebab tak pernah bahagia selama 6 tahun. Si duda tu hanya mempergunakan Nazirah untuk kepentingan sendiri sahaja. Lepas tu, muncul watak Ahmad sebagai pekerja di bengkel yang Dhiya repair van. Ahmad ni baru kematian isteri dua bulan lalu dan mempunyai seorang anak kecil. Dhiya pula terlebih baik hati, ingin membantu. Bawa balik anak Ahmad iaitu Fauzan ke rumah. Macam dah boleh agak, si Nazirah ni dengan Ahmad. Ternyata “agakan” saya sangat tepat!

Si Dhiya ni selalu ber yahoo messenger dengan Eddie. Sedikit-sedikit Eddie berjaya melupakan semua tentang Nazirah. Semua pasal diri Dhiya mesti Eddie tahu. Pasal perancangan nak jadi driver pun Eddie tahu. Dah elok-elok kerja driver, paklong Dhiya minta tolong kerja di syarikatnya. Mula-mula tak nak, pastu bila dah bapa saudara sendiri call, suara ala-ala merayu mestilah setuju. Tak sampai hati nak tolak. Tapi dia Cuma kerja sementara sahaja. Bila dah ada orang isi jawatan tu, dia quit. Dan Dhiya tak nak pekerja lain tahu yang dia ni ada anak saudara kepada paklongnya. Kerja kejap Eddie pun balik. Tang ni tak suka sikit, sebab si Eddie ni ada penyakit hormon yang tak berapa nak stabil. Apa lah, sikit-sikit marah padahal hati dia yang gundah gulana. Tak boleh tengok Dhiya buat silap sikit, asyik nak marah je. Naik geram pun ada. Macam nak ketuk kepala dia!

Dah jumpa part yang Muzri post kat facebook 3@4 hari lepas. Rupanya masa tu Dhiya nak jatuh ke dalam laut. Si Nuryn punya pasal. Perasan je lebih minah ni konon Eddie tu pakwe dia. Hahahahaaa tapi tak boleh jugak salahkan dia sebab si Eddie ni kadang-kadang mempergunakan Nuryn untuk buat Dhiya cemburu. Apapun, lelaki yang bersalah! Sangat tak suka! Indah je bila baca babak yang lepas si Dhiya ni jatuh. Comel! Romantic! “abang tetap pegang tangan Dhiya supaya Dhiya tak pergi jauh lagi dari abang.” (oh soo sweet)

Nuryn ni juga buat kacau time Nazirah kahwin sebab dia ingat Eddie dan Dhiya yang kahwin. Datang walau tak di undang. Tapi itulah, bila dah cinta kadang kala manusia boleh bertindak macam tak guna akal. Masa tu Dhiya dengan Eddie jadi pengapit. Si Eddie ni selalu buat hal. Ajak pergi ambil tak boleh sebab busy. Pastu bila dia free, pukul 4am call Dhiya. Ape tu? tak adillah namanya. Dia perlukan Dhiya untuk menemaninya tapi dia tiada bila Dhiya memerlukan. Bila Dhiya minta putus, boleh pulak jawab “ok,fine. Kalau nak putus, suka hati Dhiyalah.” Aiiii memang nak kena la mamat ni.

Lepas si Nuryn pulang, family semua nak dengar penjelasan dari Eddie dan Dhiya. Suka part ni. Lawak ah!

“Memang Eddie dengan Dhiya rapat.” -Eddie

“Rapat yang macam mana?” –mak Eddie

“Rapat.”- Eddie

“Iyelah, rapat yang macam mana?” –mak Dhiya

“Hmm…rapatlah” -Eddie

“Hisy… budak ni. Kita tanya dia, jawapan tu juga dia bagi balik kat kita. Mak lang tanya rapat yang macam mana? Rapat adik dengan abang? Rapat kawan baik? Rapat girlfriend dengan boyfriend? Hah, yang mana satu punya rapat?” –mak Dhiya

“Yang sebenarnya…..” –Eddie

“Yang sebenarnya….. Eddie nak Dhiya jadi isteri Eddie.” –Eddie

“Tapi malam semalam Dhiya minta putus” –Eddie tak ke ngop si Eddie tu. skema berterus terang!

Apa yang pasti, muka surat 499 sangat best. Aisya Sofea kalau tulis novel, mesti lelaki tu jadi lelaki idaman hati setiap wanita. Masalahnya, ada ke lelaki yang macam tu? hwaaaaa TAK ADA

“Pernah tak abang beritahu yang abang sayangkan isteri abang lebih dari nyawa abang sendiri? Abang tak mahu isteri abang sekali-kali mempertikaikan perasaan abang pada dia. Bagaimana suka sekalipun hidup kita suatu hari nanti, abang takkan sekali-kali melangkah ke belakang da mengeluh. Isteri abang nyawa abang, kekuatan abang dan hidup abang, tiada orang yang berhak di hati abang selain dari isteri abang ni”

“I love you, Dhiya. Selagi abang bernyawa, Dhiya tetap wanita yang abang paling sayang, dunia dan akhirat”

-I love you too, abang. (Harap maklum, yang ni tiada dalam novel Yang Sebenarnya.)

Akhirnya....

Saya berjaya khatam novel Yang Sebenarnya. Uishhhh memang berani matilah, revision period berjaya khatam novel. Heheheheheeee kalau dah minat tu, nak buat macam mana kan. Kebetulan keluar beli tiket untuk balik kampong, terbeli pulak novel;-)

klik Sinopsis Yang Sebenarnya

finger note: ini celoteh saya untuk dikongsi bersama peminat novel.
Yang pasti, tak menyesal kalau beli..4 1/2*.
(Fuad tetap the bestlah!)

10.11.09

Penantian 7 Hari

Saya ada lagi satu paper. Last paper on 17th. Java oh Java! Adui lah. Banyak nye masa terbuang untuk satu paper tu. Kan ke bagus kalau jarak setakat 3 hari je. Kira oraitlah tu. Kalau kasi saya masa banyak2 pun, study cuma 2@1 hari before exam. Style bajet budak bijak,kan? Last minute study biasalah tu. Lebih berkesan tau! Fresh2 kat dalam kepala, terus masuk exam hall then tulislah apa yang patut.

Apa yang perlu saya buat dalam masa 7 hari ni? Agak lama tu. Sebenarnya niat di hati nak balik, tapi kena fikir adik saya pula. Kalau saya balik, mama mesti bimbang punyalah adik saya sorang2 kat KL ni. Dia akan balik 13hb ni. Aduiiii laaaa. Jeles den!

Saya balik 18hb @ 19 @ 20 sebab nak balik rumah mak dulu kat Kemaman. Mula2 mak cakap nak balik Kelantan 20hb, tapi malam tadi mak call cakap tak jadi pulak. Kena balik 21 hb sebab nak pergi kenduri dulu. Kenapalah emak saya dijemput? Tak jemput lagi baik tau. Oleh sebab nak balik Kelantan agak lewat, nampaknya saya nak stay kat UIA lah dulu. Kalau sempat, boleh keluar ngan kecik dulu. Dia akan naik KL jugak nanti. Dah lama tak jumpa ni. WinduLah!

9.11.09

Cinta Datang Lagi

novel baru dari Bikash Nur Idris..

kepada peminat setia novel2 alaf21
dapatkannya sekarang
~saya pun pasti beli punyerlah
(cuma kena tunggu lepas 17hb baru leh beli, exam okaih!)

Aku ingin kamu, kamu ingin dia

Akupun tahu diri engkau mencintainya
Namun mengapa hati enggan melupakanmu
Aku tak bisa lari dari kenyataan ini

Meski aku miliki
Cinta ku tetap kamu

Aku ingin lari, aku ingin pergi
Namun hati ini tak bisa pungkiri
Aku ingin kamu, kamu ingin dia
Cinta ku kandas tiada berbalas

Pedih hatiku
Cinta padamu
Tanpa kau tahu

Meski aku miliki
Cinta ku tetap kamu

Pedih hatiku
Cinta padamu
Tanpa kau tahu

singer: Ashanty

Aku memang sayang kamu..
namun aku lebih menyayangi diriku sendiri
kerna aku takut rasa sayang yang melampau
akan buat aku melukai diriku

Kamu yang aku sayang,
ku sentiasa doakan yang terbaik buat mu...

kerana itu aku memilih untuk mendiamkan diri...
walau hati dimamah dan disakiti oleh diri sendiri...
aku tidak rela engkau menjauhi saat engkau mengetahui rahsia hati...
biarkan kita terus begini...

Mungkin aku akan menyesal dikemudian hari...
namun apalah dayaku ini...
aku takut dengan perasaan aku sendiri...
saat engkau mampu bergelak ketawa namun aku berdebar sejuta rasa...
saat engkau mampu menghamburkan kata-kata namun aku diam tanpa bicara...

"Untuk mengucapkannya aku tidak mampu...
cukuplah nukilan ini sebagai penyampai isi hatiku"~F.O.L i-shah

8.11.09

Tak Puas Hati

Semalam tengok Final Piala Malaysia. Rasa macam saya telah membuang masa selama 3 jam dengan sia-sia. Study BM lagi baik rasanya. Sumpah MENYAMPAH tengok Kelantan main semalam. Macam bodoh, macam tak buat latihan, macam tak ada strategi, macam poyo je lari-lari atas padang. Hantar bola pun tak reti. Over confident ke apa diorang ni? Tu baru pemain

Bab si penyokong plak, sumpah BENCI wei. Korang memang memalukan rakyat Kelantan lah. Tak profesional langsung. Apa kes nak mengamuk? Dah adat perlawanan, pasti ada yang kalah dan menang. Kalau dah kalah tu, terima je lah. Tak payah susah-susah nak bakar harta benda awam. Tak payah susah-susah nak baling botol, mercun. Yang saya hairan, dengar-dengarnya kawalan keselamatan dipertingkat tapi kenapa masih ada yang boleh bawa masuk mercun tu? Aduuiiiii pak polisi Malaysia, kamu ngak buat kerja ka?

Next timelah, saya rasa kalau Kelantan berjaya masuk final, buat je perlawanan tertutup. Biar penyokong tengok live kat TV. Kalau tengok kat rumah guna TV sendiri, tak adanya diorang nak baling-baling botol ni.

Gomo Klate Gomo (klate dok gomo lah mano, tapi klate kuat keno gomo. teruk2) Niway, congrats to NS's team. (mesti eza suka tu!congrats to ur BF too)

Sekarang tengah melayan Sehati Berdansa. Taknak Enot yang keluar. Tapi itulah yang berlaku malam ni.

enot still da best for me(suka kau enot!)

6.11.09

Final Piala Malaysia 2009 (7nov)

okaih
bercakap pasal bola
siapa akan menang?
Negeri Sembilan @ Kelantan
tunggu je lah malam esok

saya mestilah sokong Kelantan!
kenapa?
sebab kelantan negeriku tercinta
gomo kelate gomo

saya cuma tengok kat TV je
takkan nak pergi stadium kot
tiket tak ada
budak ni dah borong habis!
kupid giler mat anih! mintak 3 pun tak boleh

tak apalah
yang penting boleh tengok
tak kisah lah kat mana pun
dah la keesokan hari tu
saya ada exam
nasib baik Komunikasi Perniagaan
tak lah berat sangat rasanya

apa pun
Bola tetap bola
nak study pun takleh focus
kalau asyik duk teringat kat bola kan?

kalau nak tahu pasal
pasukan kelantan ni
click sini deh
The Red Warrior
-ape ni? xde kaitan ok?

5.11.09

who am i to say....

singer: HOPE
Love of my life, my soulmate
You're my best friend
Part of me like breathing
Now half of me is left

I don't know anything at all
Who am I to say you love me
I don't know anything at all
& who am I to say you need me

Color me blue I'm lost in you
Don't know why I'm still waiting
Many moons have come & gone
Don't know why I'm still searching

Don't know anything at all
& who am I to say you love me
I don't know anything at all
& who am I to say you need me

Now you're a song
I love to sing
Never thought it feels so free
Now I know what's meant to be
& that's okay with me

But who am I to say you love me
& who am I to say you need me
& who am I to say you love me

I don't know anything at all
& who am I to say you love me
I don't know anything at all
& who am I to say you need me

I don't know anything at all
I don't know anything at all
I don't know anything at all
I don't know anything at all

~you came to my life, touch my heart... then you leave me without any explanation. Thanks for that wonderful moment. Now, I learned something that I've never know before....

"Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart.”

touching giler lagu ni~suka weh!

4.11.09

Baik Punya Lakonan

okaih
semua beres!
dah jumpa sir
present pasal project CN

lakonan mantap dari partner yang hebat
sah kami memang serasi bersama
dengan muka serius giler macam tahu semua
dengan berani menjawab tapi penuh adab

hohooooo
inilah kami bila ber"SURIUSS"
Nur Syahifah Azmi + Siti Aishah Hassan

semalam
sepatutnya kami present
tapi pergi just inform sir
mengaku tak dapat buat
(mana leh wat kalo sepatutntya 2bln, buat hanya 2 mlm kan?)
kesannya
semalam mestilah tak tidur
buat coding sampai pukul 5.30am
dugaan hebat semalam
tengah syok2 menaip coding
skali plug buat hal
senget punyer plug kat office
so....
laptop "JADI GELAP"(faham2lah korang)
hwaaaaaa
taip balik coding yang sama
pedih mata kami

akhirnya
hari ini jumpa sir
mestilah OK
lakonan mantap habis!
tengok mark
-kami highestkah? mestilah!
mana tak highest
kalo dah berlakon tu
mengalahkan Erra Fazira tau


~Thanks to Ina sb kasi pinjam laptop
jasamu kami kenang

esok exam CALCULUS
-good luck to aLL my fwens-

3.11.09

Facebook Yang Melalaikan


cehh
salahkan facebook plak

ha...
kan tak pasal2
script NS-2 ntah ke mana
project ntah ke mana

so...
what should we(me+syefa) present at 2pm today?
mestilah tak present apa2
hantar report sudaaaaa
(macamlah carry mark da byk!)

waktu tidur dah berubah 100%
macam mana nak normal kan kembali?
sekarang lebih banyak tidur pada waktu siang
berjaga pada waktu malam

dah jenuh dah mengonlinekan diri
sejak pukul 10.30pm tadi
tak tahu nak buat apa dah ni
melalut sahaja..
bye-bye
nak titooooo
selamat malam semua
hohooooo
(abaikan ucapan di atas)

2.11.09

Mum's Birthday

Happy Birthday To My Mum
yang ke 41- 3 Nov
semoga panjang umur (bleh ngasuh cucu)
semoga murah rezeki (bleh beli keta idaman kaklong)
restumu ku perlu
hanya ku harap
doamu sentiasa mengiringi hidupku
sayang kamu sangat!
terima kasih ibu
atas segala-galanya

ikhlas dari anak2 mu

1.11.09

Sweet 22

Sweetkah?
Tak ada lah sweet sangat pun.
Macam dah terasa semakin tua.
Tuakah?
Tak adalah tua sangat pun.
Baru 22 tahun.

First of all, Thank You Soooo Much to my beloved roomate (zuzu, zima, kak izan) for your sweet present. Pandai korang pilih! Sayang you all lebih lah. Seriously i like it! Macam tahu-tahu je saya tak ada lagi benda "bertajuk" ni

suka tau;-)

Novel dah banyak, tapi novel ni tak ada lagi tau. Mula2 Zuzu masuk bilik, "Ecah, happy birthday. Ni hadiah kitaorang. Yang ni Izrin kirim"

-habis ni izrin ek, dah tak tolak rezeki kali ni-

-kenyataan! sweet(kata izrin)-

Seganlah wei. Apa pulak hadiah2 ni. Dah besar panjang pun. Tapi suka je bila dapat hadiah. Siapa yang tak suka dapat hadiah kan? Nampaknya, bolehlah menghabiskan masa2 terluang dengan novel. Baru je pesan suruh Atie beli novel Aisya Sofea, tapi tak ada lagi. Boring juga bila tak ada sesuatu untuk dibaca.(padahal dakwah, bm, java leh baca)

Buat Izrin, thanks for your special+ delicious cake. Kek Coklat. Of course la tak tolak. Makan 4 orang, pastu makan keropok. Kak Izan buat air teh. Layan borak sampai pukul 2.45am. Cik Zuzu punya mata dah tak larat nak buka dah. Macam baby betul la budak ni. Tidur sentiasa awal.

Dah habis borak2, masuk bilik mestilah tengok hp. Siapa yang pertama wish? Seriously i don't know who. She or He? Ntah la. No phone 'orang itu' tak ada dalam phonebook saya. 0179394***. Siapa ya? Mungkin dia ke? Mustahil lah. Tapi tak mustahil jugak kalau dia. Ishk...tapi kalau dia, ah malaslah nak fikir pasal dia tu. Senang cerita mungkin no misteri tu peminat fanatik saya tak pun secret admirer(terperasanlah!). Okaih, siapapun pemilik no itu, terima kasih di atas ingatan anda. (kalaulah dia orang yang pernah ada dalam kenangan dan kisah lalu saya,terima kasih kerana masih mengingati tarikh ini. F.O.L~i-shah. Tahukan?)

Kawan-kawan tersayang...

sms- Bun + Ina + Syefa + Izrin + Natrah
facebook- Mekdah sumbak + Nik + Hana + Iffah + Syeera + Farihah + Iman

Korang semua buat diri ini rasa di sayangi.. Nak nyanyi ah sikit *Bila ku sedari diri disayangi* Langkah kaki ini semakin berani* Bila terkeliru kuucap namamu* Terasa diriku kembali dipandu* Friends forever...

Buat emak- Terima kasih kerana wish kat anak manja mak ini. Terima kasih kerana melahirkan kak long. Terima kasih di atas segala-galanya.
Buat kaknini- Yang mewakili keluarga mami, heheheee kak nini hantar mms gambar kek. Waduh2 kalau hantar gambar Ecah pun lagi OK rasanya;-)
Buat mama + bebe- hwaaaaaaaaa Bila nak wish? Kak long nak dengar ucapan dari mama ni. Nak suruh mama nyanyi Happy Birthday;-)
Buat adik saya- Oit, mu nak jadi yg terakhir macam ewan wish ko mung ke? wei, aku bkn gewe mungLah. Wish awal2 la ngop! Ko mu nak kato celebrate Hari Jadi ni xbaik? Mu kan nak masuk pondok, manalah tau kan...tetiba jadi haram wish besday ni...ahaksss,jgn marah darling;-)

Dah penat menaip, nak baca hadiahLah.(boleh ke camtu?)

31.10.09

Ecah oh Ecah

Tengok gambar Ecah yang ditag oleh adik kat facebook. Dah lama tak tengok si Ecah ni. Comel je bertudung.
Aisyah Dalilah. Seorang anak yang masih belum mengenal erti kehidupan. Telah kehilangan ibu di usia yang masih terlalu muda. Kesian kan? Menurut pihak JKM, ibu Ecah telah meninggal dunia. Bapanya seorang warga Indonesia yang hidupnya agak susah. Ecah dihantar ke JKM oleh seseorang. Dan di situlah bermula kehidupan Ecah. Membesar bersama anak-anak yang senasib dengannya. Aku bersyukur, walaupun aku telah kehilangan ayah, sekurang-kurangnya aku masih ada seorang emak.

16 Januari 2009, bebe+mami+kak na+kak nini datang KL untuk ambil Ecah. bila sampai di JKM, kak na cakap kanak-kanak kat situ dibiarkan bermain sesama mereka. Diasingkan mengikut peringkat umur. Penjaga tak ramai. Makan pun ada waktu. So, kalau kanak-kanak tu menangis pun diaorang tak akan buat apa-apa. Serius cakap memang saya benci + menyampah ngan orang2 yang tak reti bertanggung jawab + tak buat kerja. Ko nak makan gaji buta ke? Kasi anak bini makan dari rezeki yang tak berkat.

wajah Ecah pertama kali saya tengok

Itulah wajah pertama Ecah. masa dalam kereta on the way balik Kelantan. Sangat comot! Kat kepala ada macam kudis dan parut. Ecah ni kurus je masa tu. macam tak cukup makan tau! Saya tak dapat tengok masa tu sebab saya kat UIA. Tapi saya sempat hadiahkan sepasang baju yang cantik untuk Ecah. Nasib baiklah saya dan Bun pandai memilih. Ngam2 bila Ecah pakai sekarang.(masa beli tu terlebih besar)

Bila dah balik Kelantan, mestilah keluarga bawa pergi berubat. Sekarang Ecah dah jadi comel pun. Makin gemuk plak tu. Agak kelakar pasal Ecah ni, bila kita jelirkan lidah. Dia marah sebab dia tak reti nak ikut. Adik saya pulak, ajar Ecah macam2. Bila tanya, mana comel? Ecah akan tunjukkan gelang kat tangan dia. Bila tanya, mana mata ke hidung ke mulut ke. Dia akan tunjuk kat muka orang yang bertanya bukan kat muka dia tau.

Ecah ni masih suci tau. Nak tahu kenapa? Sebab kak na saya tak pernah bawa dia keluar jalan-jalan. Kalau nak beli apa-apa, hanya kak na dan kak nini yang keluar beli barang. Mami kat rumah ngan Ecah. kalau mami ada appointment dengan doctor, masa tu mama saya lah yang jaga Ecah ni. Mama saya jaga Ecah ni senang je. Pesan awal-awal kat kak na, nak datang rumah suruh jaga Ecah kena bawak mainan Ecah banyak2 sebab mama saya tak larat jalan. So, kalau ada mainan mama saya duduk je main ngan Ecah tu. kalau hari mama saya mengasuh Ecah, bebe saya konpem kena beli nasi bungkus lah hari tu sebab tak sempat nak masak dah. Hah, tengok betapa ramainya sayang si Ecah ni. Memang keluarga saya kehausan kanak-kanak. Dah tak ada budak kat rumah.

Malas dah nak menaip, saja2 melalut sebab teringat kat Ecah..

dahulu~muka kesian weh

sekarang~dah pandai panjat dah

i like this pic!

30.10.09

Terlebih Rajin

geramnya!
ni kes bila dah terlebey rajin
konon nak pi tutorial java
selama sem ni
saya pergi tutorial baru 2 kali
ber'jurus' sangatlah ni

pergi tutorial sebab Mila call
tanya saya nak pergi ke tak
tengah tido waktu tu
masih mamai-mamai
so, jawablah nak pergi
lagipun last tutorial
kot2 lah tutor baik hati bagi hint ke apa

dalam hujan kami berdua melangkah
hahaha padanLah muka saya!
roomate ada keta
tapi poyo nak jalan kaki
coz ingatkan Akma pi sama

dah sampai Lab
wajah2 pelajar yang rajin 3 orang je
Izrin, Haizum, Ina
kami pun
tunggulah cik tutor tu

kul 9 kena keluar dari Lab
sebab?
cik tutor tu tak datang
dushhhhh

wahai cik tutor yang kusayang
tahukah anda
adalah satu "kepenatan"
bila saya datang tapi tutorial cancelled
menyusahkan
meletihkan
memenatkan
tau tak?