31.12.09

Post Orang Sakit

i'm not feeling well and i got MC for today. alhamdulillah. boleh berehat di bilik petang ni. kalau tak sakit teruk. tak payah mimpilah nak pergi clinic. macam manja plak rasa kalau. sakit sikit jumpa doctor. tapi disebabkan dah 2 malam tidur saya terganggu. memang sah kena jumpa doktor. adalah setengah jam menunggu giliran. ingatkan saya je yang sakit. skali pi klinik. ramai rupanya yang sakit. heheheee. doktor kasi MC. maknanya saya sakit betul-betul okai! tak ada maknanya nak buat2 sakit ni. ingat happy ke buat2 sakit?? kang sakit betul2 baru padan muka! mungkin nampak saya macam ok kot. tapi sebenarnya saya tak ok. saja menguatkan diri supaya tak nampak manja dan mengada-ngada. saya sangat tak suka. bila badan dah lemah, masih lagi nak buat lemah. so macam mana nak baik kalau tak ada inisiatif untuk sihat? kan? cewah, macam mak nenek plak membebel ni. biasalah ~cucu kebayan la katakan;-)

semalam saya mimpi arwah ayah saya. mungkin sebab terlalu penat. lagi pulak saya tengah letih. fikiran tak betul. macam2 yang melintas dalam kepala. mulalah fikir yang bukan-bukan. tapi yang pasti, saya seronok tengok wajah ayah saya. sungguh! saya rindukan ayah. walaupun dah hampir 11tahun ayah meninggalkan saya, wajah ayah tak pernah luput dari ingatan saya. malah, tiada siapa yang mampu menggantikan tempat arwah ayah saya. ayah saya mendapat tempat yang sangat istimewa dalam hati saya. dalam mimpi tu, saya bagitahu ayah macam ni "ayah, ayah kenal tak? ni kaklong. kaklong dah besar ayah. sekarang kaklong masuk UIA. ayah ingat kaklong?" ayah saya tak balas apa2 cuma dia tengok dan senyum. saya pegang pipi ayah. lepas tu terus terjaga. apa lagi? menangis? mestilah! saya rindu ayah. kepada sesiapa yang baca post ni dan masih mempunyai insan yang bergelar ayah, hormati dan sayangi ayah anda. anda akan tahu betapa pentingnya dia bila dia sudah meninggalkan kita. ayah saya pergi di waktu usia saya masih mentah. waktu tu saya baru 12 tahun. saya membesar tanpa kasih sayang seorang ayah. tapi saya tahu, ayah di sana sentiasa mendoakan yang terbaik untuk anaknya. dan sekalipun saya tak pernah sunyi tanpa ayah. bila rindu datang menggamit, saya cuma mampu mengaji al-Quran, saya tak boleh bercakap, tak boleh cium ayah tapi saya tetap rasa ayah dekat dengan saya. al-fatihah

semoga rohmu tenang di sana, ayah. anak ayah di sini sekalipun tak pernah lupakan ayah

No comments: