20.1.11

Makin Lama Makin Kecik

nak membebel pasal benda ni hah. rasanya majoriti penduduk 1 Malaysia mesti beli benda ni. namanya "kad tambah nilai" atau "reload card". tapi saya selalu panggil 'top up' je. hurm, ada apa dengan nama? tak de apa. jadi tak kisah lah panggil apa2 pun yang penting orang paham.

zaman mula2 pakai henpon dulu, nak cari topup rm10 susah. selalu orang jual rm30. okai. bukan nak cakap pasal nilai topup, tapi nak membebel tentang rupa bentuk kad ni.

tengok ni:
awal2 dulu, besar. lebih kurang saiz ic kot


dari saiz tu, di bahagi kepada 2. ok, boleh tahan lagi
sekarang: saiz kecik ni je. jimat beb!
jimat ke, tak jimat ke. saya bukan apa. susah la kalau kecik camni. nak tengok nombor pun tak berapa jelas. nak baca instruction lagi (padahal dah tau. hari2 duk topup). memang kecik. tak sesuai. paling tak best: kecik2 macam ni, kalau jatuh saya tak sedar tau tak!

dah. tu je. heheheheee

pesanan:
to cikzuzu-moga post ni bisa mengubat rindu kamu ya;)
to all readers-nasi goreng paprik mahalah halimah best.(xde kaitan ngan post ni)

sekian, terima kasih (idea asal- my sis)

5 comments:

Cheq Tun said...

zaman aku dulu sekali topup rm60.00 mana yg murah. sim card dulu harga rm128. la ni tak sampai 10 hengget dah boleh pakai.

dikdah said...

mee sizling halimah pon besh ;p

1001 penawar penyakit said...

saya kalau beli top up trus masukkan. ye lah kekadang takut juga diaorg kasi prepaid kad yang dah luput.. bab makin tu.. ok je. mungkin nak jimatkan kos printing dan kos material. biasa tuh.. :)

Zuzu said...

hehehe! terbit jgk post cikcah =D lama tggu =p complain je kt cikcah dgn cikyin trus update hehehe!

siti asma al-hassan said...

mana dpt idea ni?? mesti hok aku oyt ari tu..hehe