18.1.11

Nikmatkah Maksiat?

Setiap amalan yang kita kerjakan seharian sama ada baik atau buruk akan mendapat pembalasan yang setimpal. ALLAH S.W.T mengganjari kebaikan dengan pahala manakala dosa pula bakal mengundang azab yang sangat pedih di akhirat kelak.

NIKMATKAH MAKSIAT menghuraikan konsep dosa dalam Islam, dosa sepuluh anggota tubuh kita dan mengapa kita melakukannya. Setiap dosa tersebut disertakan dengan jenis-jenis kesalahan yang berkaitan di mana ia tidak hanya tertumpu kepada anggota fizikal sahaja. Malah, hati dan akal juga tidak terkecuali. Ingatlah… kita bertanggungjawab untuk menjaga anggota tubuh kita sebaik mungkin kerana ia akan dipersoalkan nanti.

Demi mengukuhkan setiap hujah yang dibentangkan, dalil daripada nas al-Quran dan sunnah dinyatakan dengan jelas untuk pemahaman kita. Sama-samalah kita jadikan perkongsian ilmu ini sebagai renungan, motivasi dan pengajaran dalam kehidupan kita agar terselamat daripada kemurkaan ALLAH S.W.T.

Isi Kandungan Menarik

• Konsep dosa dalam Islam
• Pengertian dosa dan akibatnya
• Punca kita melakukan dosa
•Dosa 10 anggota kita: Akal, Hati, Mata, Telinga, Kaki, Perut, Tangan, Tubuh badan, Lidah atau mulut, Faraj atau kemaluan.

----------------

Harga: RM 12.00
Halaman: 240
Penulis: Drs. Hj Hanafi Mohamed & Hjh Siti Zaimah Ab. Rahman
ISBN: 978-967-86-0364-5
Borang pesanan:
http://www.alaf21.com.my/imej/brg_langgan.jpg

1 comment:

Anonymous said...

xse beli ko??
novel rm 20+ rm30+ buleh beli
hahahahah