10.3.10

s.o.r.r.y

dua hari berturut-turut inbox fb saya terima pasal SORRY. ada hari MINTA MAAF sedunia ke? kot2lah saya tak tahu tentang ni. pelik sungguh.

8/3/10. buat si peminta maaf yang pertama, 'Shy**':
"mungkin ada kelakuan aku yang aku sendiri tak perasan boleh membuatkan kau terasa hati. i'm sorry. aku pun rasa bersalah juga. adatlah, dalam persahabatan ada segala macam rasa. kadang2 manis, adakalanya pahit. itulah yang akan merapatkan lagi perhubungan kita. kalau tak pernah bergaduh, tak pernah terasa hati maknanya kita bukanlah sahabat baik. bila masa kita bercanggah pendapat, tiada persefahaman dalam satu2 perkara bererti kita sedang belajar untuk lebih mengenali sahabat kita. siapa dia sebenarnya. mungkin aku sedikit menjauhkan diri, aku rasa aku perlukan ruang untuk diri aku sendiri. akhir-akhir ni, aku lebih senang bersendiri. aku lebih suka hidup tanpa kawan2. aku dengan dunia aku sendiri. aku buat hal aku dan tak akan kacau hidup kawan2 aku sebab aku taknak kawan2 aku kacau hidup aku. bengong kan aku ni, cepah? lepas dapat mesej kau tu, baru aku perasan tentang perubahan diri aku. thanks kerana menyedarkan aku sebelum aku kehilangan lebih ramai kawan. aku sayang mu, cepah. (sayang ina jugak!)"

9/3/10. kepada 'naz':
"saya tak terasa hati pon. saya bergurau sebenarnya. tak sangka ada yang tolong translate, kan? kalau dia tak kasi tau maksud kan bagus. naz tak akan rasa bersalah pada saya=). saya tak tahu nak balas apa sebab saya langsung tak jangka ini yang berlaku. lawak pun ada sebenarnya naz. heheheee. hak awak untuk membenci sesiapa sahaja. cuma jangan benci saya sudahlah ye. saya tahu awak benci dia sangat. saya pun pernah rasa benci jugak. tapi kenapa perlu ada rasa benci pada orang yang pernah membahagiakan kita? mungkin kita boleh tipu semua orang tapi tak boleh tipu diri sendiri. jangan melukakan hati sendiri semata-mata cuba untuk membenci orang yang tak mampu kita lupai. biarkanlah ia berlalu begitu sahaja. dia cuma kenangan yang pernah ada dalam sejarah hidup kita. kita hidup bukan untuk masa silam dengan apa yang pernah kita ciptakan tetapi kita hidup untuk masa akan datang dengan apa yang kita ada sekarang. naz, belajarlah memaafkan dan melupakan. saya pun sedang belajar dua perkara itu sekarang. (dah lama belajar tapi sampai hari ni tak berjaya jugak!ngopngep betullah)- saya sayang kamu juga, naz"

No comments: