10.7.13

Hati-hati Student UiTM

awal2 ramadhan nak post pasal perkara yang sangat2 tak puas hati. haaa, adik2 dari UiTM yang bakal grad lepas raya ni, hati-hati ye! nak tau kenapa saya pesan hati-hati ni? supaya tak ditipu atau tak rasa tertipu. faham? tak faham? begini ceritanya....

yang nak konvo tak lama lagi, kalau nak pi amik gambar studio ngan family atau sorang-sorang mintak tolong berhati-hati dengan El Studio. tahun lepas depa guna nama El Studio. tahun ni saya tak tahu. saya cerita ni dari pengalaman saya. amik pakej mahal pun, janji siap bila tiba masa tak siap. 

pastu suruh orang tinggal resit dengan janji nak pos, tapi kalau tak cari memang tak hantar. kenapa tak call jer? mesti soalan tu kan korang pikir. dah call. nombor di phamplet 03-55102221 dan 0172733417 tak dapat langsung. bila check kat TM no tu didaftarkan atas nama MOHAMAD KHAIRUL FAZLI BIN ZAINI beralamat flat PKNS. nak alamat details pun saya boleh kasi. tapi masalahnya talian tu dah dipotong

so???? apa pilihan yang saya ada? mujur ada cik google. godek punye godek akhirnya dapat tau sekarang depa guna nama Eye Lens Photographick. jumpa page tu kat fb. masalahnya depa ni layan tak layan. kalau kita tak tanya, jangan harap depa nak inform pape kat kita. dah la hantar gambar softcopy salah. bila orang mintak gambar buat derkkk je. lepas janji, buat lagi janji. pastu bila kita tanya langsung tak balas pm kita. kita komen kat gambar, delete plak. kat wall langsung tak boleh post. bisnes apa macam ni?   

haaaa... ni peringatan sahaja. nanti akan menyusul cerita yang lebih lanjut kalau takde apa2 perkembangan dari pihak sana. nak printscreen mesej plak. hehee

p/s: korang kalau kenal orang dalam gambar ni, boleh komen kat sini ek. saya nak tanya dia dapat gambar softcopy betul atau salah.  kalau salah saya boleh kasi softcopy. ada gambar dia dengan family jugak. kesian kan? kenangan konvo ni bukan boleh di ulang...

selamat berpuasa kawan-kawan :)

13 comments:

Anonymous said...

salam. ape jadi seterusnye? saya kenal mamat ni

Anonymous said...

Salam.happen to my friend.gambar kawen.lambat siap.berbulan2.call bnyk alasan.buat malu uitm je

puteri_kebayan said...

anon 1: yg jd sterusnya, smpai sekarang pic konvo tu x dapat. alasan dia xsimpan softcopy..nk byr ganti rugi. helloooo i bayar dia bkn utk mntak ganti rugi k! tu pun sy guna account fb lain utk tya sal pic knvo sb fb sy kena block.. tya bila nk dpt pic yg kt bayar pun kena block. teruk kan?

anon 2
uitm xda salah apa2 xperlu malu..cuma kalo bleh phak atasan nak amik phtgrpaher utk knvo tu biarlah yg betul2 ok.jgn buat kat stdent mcm ni.. ye dok?

Fariza Othman said...

Ya Allah. Ni masalah saya juga. Gambar kawen dh 6bulan pending.. sedihnye. Geram ngn prkhidmatan dorang. Sigh.

puteri_kebayan said...

@fariza othman

kesian awak. kena slalu mintak la..kalo awak biar camtu makin teruk. komen je tya kat pic yg dia upload tu~

Anonymous said...

Bukan nk ckp apa la sy org pernah berkerja dgn dia tp mmg cm bangsat la si khairul fazli tu perangai hutang pon bnyk service buat album pon lmbt and klu customer call bnyk la alasan die bg pada hal bukan die buat smpi customer maki baru nk siapkn.. Klu boleh la x payah amik pakej photographer dgn eyelens nieh menyakitkan hati je.

Anonymous said...

@fariza othman
Saya pun..wedding bln 2 sampai sekarang tak dpt gmbr lg..skrg nk masuk tribunal pengguna.

Anonymous said...

saya kawin awal bulan 1 2014, da setahun masih belum dpt album kawin dari eyelens ni..

Anonymous said...

boleh call sy 0124422859 utuk pertayaan saudari

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
shah said...

tumpang simpati atas anda semua...saya kenal photographer ni... banyak org mengadu kat saya, termasuk rakan photographer sendiri...tak tau la ape masalah beliau... semoga beliau dipermudahkan utk selesaikan masalah ... buat rosak nama industri photographer je... :(
yang tgh survey pakej fotografi wedding atau event lain, boleh carik saye ;) www.facebook.com/fuyyoopictures
whatsapp 0126229882

Anonymous said...

Jgn mengambil kesenangan di atas kesusahan orang lain.Tidak perlu menunjukan diri tu hebat dimata dunia.Allah akan menguji setiap umatNya dibumi ini.Bersyukurlah segala nikmat yang diberi.

Anonymous said...

KPd saudara Shah,
Tidak perlu untuk majukan diri sendiri semata2 untuk mangaut keuntungan dan menindas orang lain.Sesungguhnya rezeki yang dapat tidaklah berkat untuk menampung keperluan di akhirat