16.6.11

Nora Elena VS Kasih Yang Suci. Mana Best?

ini luahan dari peminat novel dan drama. post ni takde kaitan ngan luahan @ citarasa @ pendapat dari sape2. ni dari apa yang terlintas di hati, saya taip.

bagi saya, jalan cerita dari novel lagi "meninggalkan kesan" berbanding drama. novel Kasih Yang Suci ni dah lama. zaman saya sekolah lagi. tapi saya tetap ingat 95% dari jalan ceritanya. ini bermakna, novel ni bagus. selalunya macam ni: kalau novel tu best, jalan cerita saya ingat. erk, tapi kalau novel aisya sofea, semua saya ingat wokey!

dua minggu terakhir drama nora elena, jalan ceritanya makin cepat. macam dah tak sabar nak habis. rasanya kalau totally dari novel, 50 episod tak cukup beb! tapi, memang dah namanya "adaptasi dari novel" jadi macam ni la.

ada part "sweet" dari drama yang takde dalam novel. saya suka sangat bila seth bacakan buku ibu mengandung untuk elena. comel,kan? nak macam ni jugak nanti. hehe

kalau nak cakap part novel yang takde dalam drama, memang banyaklah. tengok drama ni, paling saya tunggu saat seth bawa elena jumpa family dia. tapi takde. bagi saya, part tu "sweet". sebab elena terpaksa berlakon nak baik-baik je ngan seth. pastu nak tengok nenek a.k.a po-po yang kaki kecik tu. hehe. comel! nak tau, baca novel.

dari segi pemilihan pelakon, hurm... yvonne memang menjadi. mantap! elena macam ada pelat sikit.tak sesuai sangat. aaron, tak sepenuhnya macam watak seth yang dalam novel. eid ok jugak. amir pun ok. malik dan adila paling best! kelakar + sempoi. [ini pendapat saya, ikut saya la nak kata apa...kan?]

apapun, hari ni dah last episod. tengok jugak sampai habis. memang episod hari ni 90% tak sama macam ending novel walaupun happy ending.

pesanan berat sebelah dari saya:

kepada perempuan2 kat luar sana yang giler nak mati minat seth, tak payah berangan nak dapatkan lelaki macam tu. semua tu lakonan semata-mata. aku berani jamin, si aaron tak layan wife dia camtu kat rumah.

kepada lelaki2 plak, bersabarlah kalau isteri anda "buat perangai" masa pregnant. biasalah tu. pembawakan budak. ingat pesan ayah elena pada seth. kena banyak bersabar. ok?

kesimpulannya:
saya dah tak perlu tercongok lagi depan tv dari pukul 7-8pm setiap isnin-khamis.

markah:
novel 4 bintang, drama 3 bintang.

p/s: bila novel didramakan, saya sebagai peminat setia novel melayu akan cakap: "baca novel lagi best".

link untuk korang download nora elena full episode: KLIK SINI

No comments: