10.6.11

Review: Hati Bergetar Rindu

novel terbaik~! tak tahu nak review macam mana. ini novel ke 5 dhiya zafira, dan bagi saya inilah karya terbaik dari beliau. memang terbaik, sebab tak tahu nak komen apa. tak jumpa apa2 yang tak puas hati dalam novel ni. boleh dikatakan, bila saya pegang novel ni sepanjang malam... saya rasa macam pegang novel ramlee awang musyid versi perempuan.

kalau anda pembaca setia karya dhiya zafira macam saya, rindu anda pada watak2 ciptaan beliau dari novel sebelum ni mungkin terubat kerana mereka semua turut diselitkan dalam novel ni. paling suka bila taufik dan alia bawa sarah pi mekah jugak. dah besar budak tu. dulu masa baca novel pertama beliau, umur sarah 4/5 tahun (xingat sgt sb dah lama). sekarang dah 11 tahun. hehehe nak tahu pasal watak lain, kena beli dan baca lah ye. saya cakap pasal taufik dan alia sebab saya rasa novel dhiya zafira yang pertama the best, tapi nampaknya selepas baca HBR, tempat KDB dah jatuh no 2.

sid:
"ari, jangan putus asa. jangan sesekali putus asa . berusaha dan berjuanglah untuk terus kekal hidup. jangan mengalah. tetapi kalau awak sampai berada dalam keadaan putus asa, berjuanglah terus meskipun dalam keadaan putus asa. awak tak keseorangan, ari. kalaupun semua orang yang awak sayang, mengecewakan awak... tapi awak kena ingat satu perkara. awak masih ada TUHAN. awak boleh bergantung harap kepada ALLAH. ALLAH sentiasa ada di sisi kita, sampai bila-bila. kalau awak ingat pada DIA, awak akan rasa lega. awak akan tenang. ari...ingatlah... awak masih ada TUHAN... ingat...awak ada saya.."-pg103

ari:
"balik malaysia nanti, ari nak duduk rumah aje. ari tak nak kerja. ari nak jaga makan pakai abang. nak jaga rumah tangga kita. nak didik anak-anak kita. ari nak jadi isteri dan ibu yang paling baik. ari ada abang." -pg248

baca sinopsis: klik sini

1 comment:

-Ain-Dak In- said...

dah baca jugak novel..mantap sgt..
betul la kate awak..mcm naca novel abg ram versi perempuan..huhuhu..

kak dhiya zhafira pomot blog awak ni kat fb dia..