22.8.09

itulah namanya kawan

"btuah ak dpt sain supo mg"
gembira + bangga + terharu jugak
itulah sms yang sangat bermakna
saya terima awal pagi 1 ramadhan
from my best fwen Amiratul

bertuahkah jadi kawan saya?
tak tahu lah pulak
hehehe
sebagai seorang sahabat
mestilah saya akan cuba tolong
selagi saya termampu

sekarang ni
ayah Amiratul kena transfer
ke Kuantan
semalam Amiratul bertolak
dari Melaka ke Kota Bharu
dan semestinya dia
akan sampai awal pagi

saya tanya- Siapa ambil dia nanti?
dia cakap- Tak ada sesiapa.
Then, saya ajak bebe pergi ambil dia
tak jauh pun
2 minit dah boleh sampai

skali dia cakap...
"Tak apa coz cousin aku akan datang ambil"
mestilah saya tak percaya!
agak-agak dia tipu
tapi tak mungkin dia tipu
saya percaya dan mesej lagi..
"Kali ni aku cayer kat mu, tp next time kena dtg umah aku!"
selepas mesej inilah
ayat dia reply yang buat saya tersentuh
"btuah ak dpt sain supo mg"
macam nak nangis jer

it's just nothing
bukan dia sahaja
kawan2 yang lain pun sama
kalau dah rumah jauh
takkan saya tergamak
biarkan seorang kawan
menungggu di stesen bas berjam-jam
apa salahnya kalau saya jemput
dan dia lepak2 di rumah saya dulu
kan??


You're never alone, I'm always near,
When your troubled, down or blue.
All you have to do is call me,
I'm always here for you.

It doesn't matter where I'm at,
It doesn't matter when.
When you need someone to talk to,
I'm here to be your friend.

If you need someone to hold your hand,
or a hug to say I care.
If you need a shoulder to cry on,
for you I will be there.

So never think you are a burden,
when the weight gets to be to much.
You might find if look hard enough,
a good friend could be the right touch.

You're never alone, I'm always here,
through the good times and the bad.
I'm always here to be your friend,
I don't like to see you sad.

A friend is a hand when you need it,
A smile when you’re sad,
A lift when you’re weary,
A song when you’re glad
A help when you falter,
A word when you’re blue,
A hope for the dreams that are
Special to you.

Attitude is all that determines Altitude!



No comments: