9.8.11

Jom Kutip

jom kutip! ya. saya sekarang jadi ceti. kutip hutang. minggu lepas, minggu ni, dan minggu depan jugak. sehari dalam seminggu keluar opis untuk kutip hutang. hutang apa tu? -hutang bil telefon la. mana2 yang ada cas tertunggak tu, kitaorang pi kutip dari rumah ke rumah.

mula2 datang CMU (credit management unit), rasa macam susah nak sesuaikan diri. serius! saya ambil masa lebih seminggu untuk rasa selesa dengan unit ni. tak sama macam saya di unit lama. kat sana, awal2 masuk dah selesa. tapi lama-kelamaan, semakin selesa dan sangat seronok. rasa dah tak nak tukar pergi unit lama.

ok dah. lain kali saya bercerita tentang staff2 kat CMU ni. sekarang nak bagitahu pasal "JOM KUTIP". ini salah satu program telekom untuk kutip hutang bagi akaun yang taliannya telah dipotong sehala (maknanya: call in boleh tapi takleh call out). banyak lagi JOM yang ada, antaranya "JOM REDAH". lain2 punya JOM saya tak ingat la.

yang bestnya JOM KUTIP ni, last week dapat kain pelikat. minggu ni dapat tuala dan topi. hehe terbaik lah. untung praktikal kat CMU, layanan untuk budak praktikal seperti saya sama. kalau bos bawa rambutan, saya pun dapat sama banyak dengan staff. kalau bos bagi kurma, saya pun dapat sekotak. alhamdulillah... syukur ya Allah. saya tak pernah di anak tirikan. cewah;)

babai. nak tunggu 4.30pm, nak balik dah. singgah bazar ramadan plak.
selamat berbuka puasa readers tercinta. labiu~

No comments: