23.11.11

Bukan Review - Setia Hujung Nyawa

bangun pagi tadi, sempat baca novel ni setengah jam. yeay!!! berjaya habiskan. sanggup bangun untuk baca novel sebab malam ni dah tidur kat rumah sendiri. ouh. rindu katil sendiri sangat2.

selama kat rumah mami, sempat baca 2 novel. 'usah menangis sayang' dan 'setia hujung nyawa'. post ni nak share ayat dari novel tu yang saya suka.

  • kita cemburu sebab terlalu sayang. lalu jadi marah dan fikir yang bukan-bukan. sedangkan tak semestinya apa yang kita fikirkan itu tepat. jangan singkat berfikir. kelak keputusan yang diambil memakan diri.
  • perkara dah lepas tak mungkin kita kembalikan. tetapi kita punya peluang untuk mohon ampun. redhalah dengan masa lalu.
  • jiwa yang sakit, penawarnya adalah hati. lapangkan dada, keluarkan rasa sakit hati.
  • bahagia tak akan mampu dimiliki jika masa lalu dijadikan sebab. bahagia tidak akan bertamu kiranya ruang masa lalu dijadikan penghalang. untuk menggapai bahagia, biarlah masa lalu berlalu. usah dikenang sebagai sempadan hari ini.
  • jika hati tak bertenang, selalu nak marah-marah. memang kita tak akan jumpa jalan selesainya.

ok. dah. takde wordless wednesday hari ni. sebab rajin nak menaip. mami dan kakna dah selamat sampai semalam. alhamdulillah. semoga mereka berdua mendapat haji yang mabrur.

p/s: encik 9 saya masih di sini. belum pergi lagi. tapi dah ada rindu dalam hati:-(

1 comment:

Sobri Mansor said...

Rajin sungguh baca novel yer. bagus....bagus.... bagus....