18.10.11

Ceritera Novel Di Opis

praktikal kat TM ni best. jadi makin best bila ada staff kat sini yang hantu novel macam saya. wah2. terbaik lah. ada 2 orang yang minat novel. mereka ialah Che Aishah (saya panggil kak sah) dan Rosmini (saya panggil kak min)

kak min banyak jugak tahu pasal novel especially novel2 online. kalah saya kalau bab novel online ni. saya jenis KURENG minat baca novel online kecuali baca cerpen. kak min pulak, selalu baca novel online.

kak sah baca je semua novel online dan novel cetak. tapi dia banyak tak ingat novel yang dia dah baca. suka kisah2 cinta. euww~! comel kan? lagi beberapa tahun nak pencen tapi masih suka baca novel. mungkin saya bila tua nanti jadi macam kak sah. hehe

bila bercakap pasal novel dengan orang yang lebih berusia, hasilnya:

kata kak min: "kak min baca novel dari tingkatan 2 sebab nak improve english, sekarang untuk faham bahasa2 remaja sekarang. dari novel kak min tahu apa itu usha, beb, blah.. so kalau anak2 bercakap kak min faham la bahasa diaorang"

naz, kak min kenal nazurah aishah dulu dari saya. bila saya cakap pasal "lily buat najah" dia sebut "tiada dikau tiada makna" bila saya mintak tolong cik google.. jumpa sambungan kisah tasya & anak2.

kata kak sah: "kak sah boleh baca novel tapi sejak balik dari haji dah kurang sebab suami marah. sekarang, kurang dah sikit beli novel. hujung minggu kalau nak baca novel, kak sah buat kerja rumah siap-siap dulu biar dia takleh komplen apa2. baru dia tak marah..."

best kan? macam syurga dunia saya ber-praktikal kat sini. sedikit terkilan sebab dah 3 bulan saya duk sini, tapi baru tahu ada yang minat novel. tapi takpe, rumah dekat je kalau tetiba rindu nak bercakap pasal novel, boleh datang opis.

p/s: ok bye. nak baca novel 'nain nian di hati' (kak min punya)

❤alhamdulillah. 1 year 6 months tomorrow. love him so much❤

No comments: