17.7.11

Bebelan Di Office

dah seminggu saya di unit baru. dari flying squad (network-streamyx) ke credit management unit (potong dan sambung mana2 yang patut). kat unit baru, cuma untuk 3 bulan sebab ada project yang wajib saya join. untung tau. sebab saya ni, bos sendiri yang datang unit lama saya untuk cari budak praktikal. akhirnya saya yang terpilih. cewah! istimewa gitu.

yang best kat unit lama:
ada geng praktikal. ada zati, ada imran.
staff: okey. baik2. pemurah penting! slalu makan free kot;)
bos: skema.

yang tak best nya:
takde pc, kena bawak laptop sendiri. pastu tunggu kerja sebab tak banyak sangat kerja kat sana. banyak kerja luar, tapi jarang2 boleh ikut.

yang best kat unit baru:
saya sorang budak praktikal kat sini. best jugak. sebab semua kasih sayang tercurah untuk saya sorang. hehehe
staff: okey. baik2. peramah lebih. potpet2. memang tak kering gusi duk sini.
bos: sempoi.

yang tak best nya:
pc kat sini guna mic.office old version. masih lagi dengan window xp. adoiiiii. saya pernah bawak laptop, wireless pulak tak dapat. huwargh!!!!

ok dah. nanti di lain post, kalau rajin saya nak taip pasal staff2 kat unit lama dan baru pulak.

saper kata praktikal tak best? best la. kat sini la saya boleh kutip pengalaman sebanyak mungkin. lepas ni, saya nak datang kerja ngan bas pulak. kalau boleh, dah tak nak bergantung dengan siapa2. nak belajar berdikari. tapi masalahnya, kalau nak datang ngan bas, ada je yang rajin nak hantar. adoiii. susah jugak macam ni kan? saya fikir, kalau saya praktikal kat selangor mesti lagi susah dari sekarang. bangun awal pagi, pukul 6.30am dah keluar pergi kerja. maghrib baru sampai mahallah. susah kan?

jadi bila dapat praktikal kat kelantan, saya bersyukur sangat2. kesusahan yang kawan2 saya di uia alami, saya tak rasai. jadi apa salahnya kalau saya tinggal di rumah, tapi nak pergi kerja dengan bas kan? hurm *thinking*

p/s: tak sabar nak kerja. sebab praktikal takde gaji:-(

2 comments:

Mohamadazhan.com said...

salam, tengah praktikal ya, selamat bekerja.hehe..dulu saya praktikal selalau dibuli...hu


Jemputan ke Contest AKu Berpuisi =)

Hyun Ae said...

bestla plak dgr sal pengalaman awk eh..saya skang ni ngah LI kat TM kuantan,boleh saya tau x kat unit CMU ni,pasal per eh??