25.7.10

Nyanyian Tanjung Sepi

✿pandanglah kekasih... doa hatinya. walaupun ada hijab, kamu seharusnya mengerti secebis perasaan ini.

✿jika hati sejernih air, jangan biarkan ia keruh. jika hati seputih awan, jangan biarkan ia mendung. jika hati seindah bulan, hiasilah dengan iman.

✿bila kita jatuh cinta, kita telah memberi hak pada dia untuk melukakan kita.

✿perkahwinan itu satu perkongsian hidup. sebuah janji yang di dalamnya ada amanah yang harus dipikul. janji sesama manusia dan juga yang utamanya janji dengan Allah.

✿kasih sayang kadang-kadang tidak perlu diucapkan.

✿kita tak pernah bertengkar, apalagi bergaduh. kasih sayang kita tak pernah berkurangan, malah bertambah-tambah.

✿isteri untuk disayangi, bukannya untuk disuruh-suruh.

✿perlukah kita menoleh ke belakang kalau di depan itu sudah terentang seluruh rasa bahagia.

✿tanda-tanda suami mula menyeleweng ialah dibelikannya kita hadiah yang mahal-mahal.

✿kita tidak pernah tahu apa yang ada di hatinya. kalaulah dia terluka, dia akan menangis. tetapi sedalam mana luka itu tidak pula boleh diukur dengan lebatnya air mata yang menderu di matanya yang bening itu.

✿Allah tidak membuat sesuatu itu dengan sia-sia, melainkan ada hikmah yang tersembunyi di sebalik segala kejadian dan peristiwa.

✿semua yang ada di dunia ini hanyalah sekadar pinjam-pinjaman. kalau Allah ingin mengambil balik semula, itu sememangnya hak Allah. bukan untuk ditangisi terus-menerus.

✿jangan percaya pada cinta kedua seorang lelaki, kerana sesungguhnya mereka tidak bisa melupakan cinta pertama mereka itu sepanjang perjalanan waktu.

✿perempuan... hatinya sukar ditebak. kadang-kadang hanya kerana perkara yang sekecil kuman dia boleh merajuk bertahun-tahun. kadang-kadang hanya berjauh hati, dia sanggup menggadaikan cintanya yang agung.

✿merasakan saat bahagia, apabila kita mencintai seseorang dan orang itu juga penuh tulus kudus mencintai kita.

BEST

No comments: