31.1.10

s.a.y.a.n.g.k.u

sayangku
biarpun aku tiada di sisimu
aku doakan kau bahagia
hanya sekadar itu kemampuanku
maafkan aku andai kau kecewa

sayangku
fahamilah
bukan pintaku semua ini terjadi
tapi semuanya di tangan Ilahi

sayangku
percayalah
kehadiranmu suatu masa dulu
sangat bermakna dalam hidupmu

sayangku
maafkanlah
kerna tidak mampu bersamamu menghadapi dugaan yang membebankan
aku jua manusia biasa yang punya hati dan perasaan
adakala aku curiga dengan perasaanmu
adakala aku keliru dengan ucapanmu
adakala aku kecewa dengan sikapmu

demi kasih antara kita
biarlah aku yang mengundurkan diri
demi cinta yang subur di jiwa
aku rela meskipun hatiku terluka

walau apa pun yang terjadi
hanya dirimu yang kucintai
doakanlah supaya ketabahan mengiringi setiap langkahku
kerna aku tidak pernah melupakanmu dalam setiap doaku

andai ini suratan-Nya
aku terima segala takdir dari-Nya
biarpun kenyataan tidak semanis impian
sekurang-kurangnya aku pernah kecapi kebahagiaan

namun aku pasti
cintanya masih untukku
rindunya tetap buatku
terima kasih sayang...
di atas segala-galanya
AF