13.1.10

Abang Nak Kawen

al-kisah adik kesayangan saya. satu2nya adik lelaki saya. tup2 cakap dia nak pergi kahwin. hehehee, fir kecik2 dah buat lawak. mak saya yang bercerita. saya pun sempat jugak berborak ngan dikfir masa saya call mak tadi.

saya: abang pakai baju comel ke?
dikfir: erm!
saya: abang nak gi mana tu?
dikfir: abang nak di tawen
saya: eh, kecik2 takleh kawen tau. tunggu besar dulu. dop sekolah ag.
dikfir: abang nk di toloh plop ni..

huhuuu bahasa pun tak berapa nak betul ada hati nak gi kahwin la. gelak habis mak and kakchik.

'huh, tak sabar nak kawen dah kot adik lelaki aku ni'

terus kasi tefon kat mak, dia pun naik kuda konon nak pi sekolah! actually, fir selalu tengok orang kahwin kat masjid. so bila dia pakai baju melayu kiranya dia pun nak gi kawen la tu. mak saya cakap, malam ni adik pakai baju melayu. dah siap2 berpakaian, dia terperasan dia macho la tu kot.

betullah, orang kata kalau ada budak ni kita tak sunyi. layan diaorang bercakap memang best. heheee, saya pun tak sangka pada usia 20 tahun saya dapat adik baru. apapun, walau berbin dan binti lain tetapi saya tetap sayangkan diaorang. saya memang suka budak;-)





ecah pun chelong sayang gak
~kalau ecah jd adik ipar chelong, lagi chelong sayang;-)

2 comments:

aisha wUtevA!! said...

salam singgah,

hehehe, betol tuh, memang x bosan men ngan budak2.
hepy jek rasa. haish....
x sbar nk kawen. lalalala

~aSHa~ said...

So sweet...ehehe...hilang penat dgr budak2 buat lawak