30.4.09

Tuhan lebih tahu

Novel yang aku baru abes baca. Best punyer novel. Mantap! Jalan cerita menarik! Banyak2 novel yang aku beli kat pesta buku, i think this one is the best. Nyesal baca lambat. Ni novel ke 7 aku baca (sepanjang bercuti ni la). Tinggal lagi satu novel yg aku beli masa pesta buku yg masih belum khatam iaitu novel Anis Ayuni -Sungguh Aku Cinta. Pastu novel Saat Kau Hadir yang aku dapat hadiah dr "peraduan aku dan bukuku". Len kali la bercerita sal peraduan tu.

Berbalik pada novel Tuhan Lebih Tahu karya Nora Ismail a.k.a Rose Harissa, aku rasa novel ni dah masuk list My Fav Novel... Jalan cerita yang amat menarik. Biasa aku baca novel, 10-15 pages terawal n 10-15 pages terakhir. Biasanya ending tu seperti yang aku jangka, hero n heroin. Novel ni pun cam tu gak. Happy ending. Tapi yang aku xjngka, upenye Azfarel kekal ngan Rina. Aku ingatkan ending Hazry n Rina. Pada pandangan "personal" aku, aku fikir Hazry adalah hero citer ni n Azfarel tu hanya hero sampingan la. Tapi kalo dah Azfarel ngan Rina, maknanya Azfarel la hero! ermmmm OK la tu kot. Aku xreti sangat nak wat ulasan sendiri ni. Sikit2 leh la nak citer. Lagi satu, ada aku xpuas hati ngan novel ni. Awal2 lagi, penulis perkenalkan watak ayah Hazry sebagai Encik Hanifah. Tapi bila dah siap kat jemputan kahwin, tetiba tertulis Hazry Irfan bin Hanafiah.mungkin xperasan sangat sebab watak Encik Hanifah tu muncul tidak terlalu lama. Tapi aku amat mementingkan kepuasan dalam setiap pembacaan. Kenapa jadi begini? Sepatutnya penulis perlu lebih peka.

Mungkinkah aku terlalu inginkan kesempurnaan dalam setiap isi novel yang aku baca?

Aku rasa perkara seperti ini tidak sepatutnya berlaku. Aku kalo dah start baca novel, di tambah novel yang aku betul2 suka, aku akan ingat setiap watak even watak tu ciput aje! So, bila dah tetiba tertukar nama, aku cam pelik. Hati berbisik "sayangnye novel ni, jalan cerita dah OK tapi silap tulis nama". Walaupun bagi sesetengah orang itu hal remeh, tapi bagi aku tidak! Kesilapan sekecil seperti ini xsepatutnya berlaku. opsssss...terlebih sudah! Potpet2. Papepun, korang kalo yang suka baca novel, novel ni salah satu yang korang WAJIB baca! Kalo beli konpem xrugi.

####################################################

KFC (29/4)

Semalam, aku lunch kat KFC with my sis. Lunch ker? dah kul 3.30 kitaowang pegi. Pastu pusing2 atas Bazar Buluh Kubu, beli "something buat somebody". Hehehehe.... Siapa somebody tu? xleh cakap ag kat sini. Nanti 3mei ni jumpa, aku kasi. Sabar ek?

Pastu balik, singgah umah mami. Main2 ngan ecah, ajar dia nyanyi Lompat Si KAtak Lompat...tgk ni gaya cik ecah kita! Bukan main lagi dia....

++aishah dalilah++

1 comment:

Zuzu said...

ee..geramla tgk aishah dalilah nie..comel..nk cubit2 jer..ecah!tlg smpkan cubit kter kt dier tw!hehe!