28.4.09

akaun oh akaun

ye..seperti yang aku jangka di awal sem. Benar2 jd kenyataan. Acc merosakkan pointer. Aku heran tul la UIA ni. Aku budak ICT, nape nak kena amik gak subjek bebudak EKONS tu. Bukan ke skang ni dah guna computer? Dah xde la buku ledger ni. Watpe nak kena lajar lagi. Tekan2 je computer. xyah susah2 nak wat balance sheet, trial balance la, nak kira income statement. Tu xmasuk ag nak wat Adjustment, kira FIFO LIFO n Average cost. Banyak sangat!

Aset= Liabilities+ OE

persamaan yg aku maher sangat! Dah gam kat kepala. Tapi mana satu current n non-current asset, current n non-current liabilities aku xtau! Asal ade exam, aku bedal mana2 yang patut. Lulus sudah. Awal2 sem lagi aku xmengharapkan akaun aku A. Aku tahu setakat mana kemampuan aku. Then, hari ni terbukti, yang aku jangka sememangnye benar. Tiada yang benar melainkan benar belaka! Apepun, aku xlah kecewa sangat, cuma agak terkilan cikit je. Muju ade teman2 yang sudi menemani aku time tu. Thanks Kamil n Juju. Korang berdua memang best! Sanggup dengar mek ecah ni membebel, menyumpah n menyeranah kat result account. Juju puasa ari ni, ganti eh? hihihihi Kamil lak, abes layan aku membebel...Turn dia pulak luah perasaan. Konon xlarat nak bawak kos engin elektrik. Pastu dia start bercerita perihal GUNDAM. Aduiiii, sejak zaman sekolah, xberubah ag upenye kawan aku yang sowang ni. YM ngan kamil ari ni best. Hilang tension tgk result.. layan YM ni.. Tenkiu Kamil

part 1- topik lepas geram!

kamil azizi: buzi??
kamil azizi: knapa
kamil azizi has signed back in. (4/28/2009 6:08 PM)

puteri_kebayan: result aku da kuar...
puteri_kebayan: hwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
puteri_kebayan: nate sgguh
kamil azizi: weh
kamil azizi: ganah2
kamil azizi: bakpo plop ni
kamil azizi: acu oyak kat ak molek
kamil azizi: x kn skor ka?
puteri_kebayan: jap ek....
kamil azizi: nk kecek nga balok lu ko?
kamil azizi: ok2
kamil azizi: hehe
puteri_kebayan: babi ar uia
puteri_kebayan: mu tau dop??
puteri_kebayan: smula jgn wi anak2 cucu masuk uia
kamil azizi: pergh
kamil azizi: dahsyt sie
kamil azizi: ok2
kamil azizi: tenang
kamil azizi: sabo
kamil azizi: ngucap2
puteri_kebayan: mu tau dop...aku amik comp sains
kamil azizi: thu2
puteri_kebayan: tp nape kena amik subjek budop2 ekonomic?
kamil azizi: aloh..
kamil azizi: biaso la tu..
kamil azizi: ak kn amek kos mekanikal jugok..
kamil azizi: walau ak ni elktrk
puteri_kebayan: bangong2
puteri_kebayan: doh la akaun tu payoh
puteri_kebayan: wat munah result aku!
kamil azizi: erm..
puteri_kebayan: uia da kuar result yg exam baru ni
kamil azizi: mung standrd 3 ko??
puteri_kebayan: tup2 result....
puteri_kebayan: sapo xmarh??
puteri_kebayan: tibo2 ado c+
puteri_kebayan: AKAUN
puteri_kebayan: babi ar
kamil azizi: syukur la tu..
kamil azizi: ak result pn dop 3 doh..
puteri_kebayan: jak awal sem ag aku angin ngan lect alaun aku tuh
puteri_kebayan: ngaja dop paham
puteri_kebayan: pilih kasih...
puteri_kebayan: bajet otak budak2 ict cam otak budak2 econs
puteri_kebayan: kitaorg mana ade basic
puteri_kebayan: ngajar laju cam keta api
kamil azizi: lek eii..
puteri_kebayan: eh...sori2
puteri_kebayan: lepas perasaan ko mu pulop
kamil azizi: ak pehe..
puteri_kebayan: smayang jap..
puteri_kebayan: aku asar dop ag ni
kamil azizi: ak lg truk..
kamil azizi: mak
kamil azizi: x smaye ag??
kamil azizi: asar d hjung tanduk
kamil azizi: ,ek

part 2-salah pilih kos

kamil azizi: blom abes g ko?
puteri_kebayan: weh..
puteri_kebayan: mu gak
puteri_kebayan: xleh savar ko??
puteri_kebayan: eh mu abes doh ko exam??
kamil azizi: bakpo plop
kamil azizi: dop g
puteri_kebayan: stdy molek kamil...
puteri_kebayan: jgn jd cam aku
kamil azizi: erot
kamil azizi: pointer ak koho rendoh
kamil azizi: siot
kamil azizi: elektrik ni ssoh la
kamil azizi: adoi
kamil azizi: eh
puteri_kebayan: tau xpo..
kamil azizi: mung ado blaja micro p
kamil azizi: matlab ko
puteri_kebayan: eh aku sero ngaji u bukan nak a cam skolah dulu
puteri_kebayan: nak lulus jah
kamil azizi: btul2
puteri_kebayan: ngok ngek pemikiran aku loni
puteri_kebayan: asal lulus sudah..
puteri_kebayan: sokmo gtu time tgk carry mark...
kamil azizi: ak sero saloh pilih kos la
puteri_kebayan: hah??
puteri_kebayan: iye ke???
puteri_kebayan: mu xminat ke kos mu amik tu
kamil azizi: elektrik ni xpade nga ak
kamil azizi: kure minat
kamil azizi: ak boring la ngaji engineerin
kamil azizi: abe2 ak la ni sruh
puteri_kebayan: doh maso mu pilih mulo???
kamil azizi: ak xterer mace pok2 yo
kamil azizi: hampeh tul
puteri_kebayan: aku dulu pun xpilih bidang ict ni...
puteri_kebayan: aku kan g uia kos ekonomi
puteri_kebayan: pah aku kena tarik ke ict
puteri_kebayan: sb lambat anta borang kos ekons
kamil azizi: yo eks?
puteri_kebayan: yup...
puteri_kebayan: mulo2 masuk ict..aku jerit 2 3 ari
puteri_kebayan: konon xminat...
puteri_kebayan: xdop peluang kijo..
puteri_kebayan: tp loni aku syukur...
puteri_kebayan: mujur xamik ekons..
puteri_kebayan: payossssssssss
puteri_kebayan: aso hikmah blako...
puteri_kebayan: kat matrik aku xpnah score 3
kamil azizi: dale bnyok2 engineerin
kamil azizi: elektrik pling elite sero
puteri_kebayan: xpo lah...
puteri_kebayan: nati kijo senang
puteri_kebayan: gaji mahal engineer nih
kamil azizi: kijo seng bhgn elektronik jah kot
kamil azizi: mahal tp penat
kamil azizi: xrok ak
puteri_kebayan: xpo kamil.....
puteri_kebayan: nati anak bini senang
puteri_kebayan: hehehhe
puteri_kebayan: mu pilik elektrik tu bakpo???
kamil azizi: erot mung
kamil azizi: ak malah r nk jadi supo abe ak
kamil azizi: xdop life
puteri_kebayan: hahhaa...
kamil azizi: sbok jah
puteri_kebayan: molek gop mu amik elektrik...
puteri_kebayan: kalu aku wat umah..
kamil azizi: kakak ak pn
kamil azizi: otok mu
puteri_kebayan: pggil mu ah pasang api
puteri_kebayan: selamat ckit
kamil azizi: pnat ar nk pase
kamil azizi: upoh ore lain la
kamil azizi: naik tggo trun tggo
kamil azizi: pusing playar
kamil azizi: teke paku
kamil azizi: eii
kamil azizi: cabut urat merih ak
puteri_kebayan:
kamil azizi: hahaha
puteri_kebayan: mu ni gak....
puteri_kebayan: mu budop bijak...
puteri_kebayan: small matter jah tu
kamil azizi: adoi
kamil azizi: ak ni bdok malah la
puteri_kebayan: malah xpo asal otak pikak
kamil azizi: pikak??
kamil azizi: mung ni yakin jah
kamil azizi: ak sero dop
kamil azizi: kalo ak pikak
kamil azizi: mest ak leh g utm doh
kamil azizi: hehehe
puteri_kebayan: ceh...
puteri_kebayan: impian nak g utm ko??/
puteri_kebayan: nati master la...
kamil azizi: hehe

part 3
- Kamil nak jadi cikgu?

puteri_kebayan: mu xbuh sambung master ko
puteri_kebayan: ??
kamil azizi: xse
kamil azizi: elektrik ssoh
kamil azizi: ak buke 3 pointr
kamil azizi: mgkn g kot pendidikan
kamil azizi: xtaw lg'
kamil azizi: tgk la rano
puteri_kebayan: ishk...
puteri_kebayan: sayang la kamil kalu mu g kot pdidikan...
puteri_kebayan: baik awal2 mu pilih upsi ko..
kamil azizi: meme
puteri_kebayan: maktab ko
kamil azizi: hehe
kamil azizi: xtaw lg
kamil azizi: tgk la rano
kamil azizi: tp kalo ak g pend
kamil azizi: eiii
kamil azizi: xtaw la
kamil azizi: huhu
kamil azizi: haha
puteri_kebayan: mu cam xdop gayo jd cikgu
puteri_kebayan: rosak akidah anok murid mu kekgi
kamil azizi: hehe
kamil azizi: hahaha
kamil azizi: meme
kamil azizi: sblm ngaja
kamil azizi: meh laye rock lu
kamil azizi: hip hop
kamil azizi: keno game 1 pam
kamil azizi: br stat ngaja
kamil azizi: hahahahaa
puteri_kebayan: ishk......
puteri_kebayan: jange g ngaja...
kamil azizi: adoi
puteri_kebayan: kat bilik guru ade gmbar gundam mu sudah
kamil azizi: haha
puteri_kebayan: kang mu bawak robot2 kecik..
kamil azizi: hail to da next gen of gundam!!
kamil azizi: pergh
kamil azizi: gundam tu inspirasi ak
kamil azizi: kat johor ni bnyk stok gundam
kamil azizi: meme lubuk ak la wei
kamil azizi: huhu

part 4- cerita gundam

puteri_kebayan:

puteri_kebayan: xabes2 lagi mu ni
puteri_kebayan: aku n anis dulu heran..
kamil azizi: make gundam
kamil azizi: main gundam
puteri_kebayan: sokmo mgupat mu...
kamil azizi: tgk gundam
puteri_kebayan: gano ore main mainan budak2 leh jd top stdent???
puteri_kebayan: soklan yg smpai ari ni aku n anis xleh jwb
kamil azizi: mung nga anis ngupat ak??
kamil azizi: ak sero tu buke ngupat..
kamil azizi: tu sedg wat kajian
kamil azizi: personaliti sahabat
kamil azizi: heheh
puteri_kebayan: hehe
puteri_kebayan: lebih kure la...
puteri_kebayan: aku rajin gop wat bodo...
puteri_kebayan: konon nak jd cam mu..
puteri_kebayan: layan doraemon..
puteri_kebayan: shin chan
puteri_kebayan: tp result koho teruk
puteri_kebayan: last2 aku stdy caro aku...
puteri_kebayan: xleh stdy caro rilek supo mu
kamil azizi: lek2
kamil azizi: doraemon
kamil azizi: eii
kamil azizi: ak xgalak tgk tu
kamil azizi: gundam lg bes
kamil azizi: senang cito anime
kamil azizi: itu bgus
kamil azizi: ak here
puteri_kebayan: uh
kamil azizi: rano pok2 mu taw ak minat gundam
kamil azizi: padahal ak underground doh
kamil azizi: hehe
puteri_kebayan:
kamil azizi: pok2 pue plop tu
puteri_kebayan: byk la underground
kamil azizi: gu2 ak bocor rahsio ko??
puteri_kebayan: aku sero sharul pnah mai umah aku bwk cd gundam
puteri_kebayan: dio oyat hok mu
puteri_kebayan: dio rajin pinje dop???
puteri_kebayan: time tu skali dia mai anta novel aku
puteri_kebayan: pah dio oyat nak g umah mu
kamil azizi: dio pinje jah
kamil azizi: tp xtgk kot
puteri_kebayan: byk giler
puteri_kebayan: mu ni tahap fanatik gilo babi ar..
puteri_kebayan: bukan fanatik tahap cipan
kamil azizi: meme 2 siri doh tu
kamil azizi: duk sini amek nga ore plop
kamil azizi: meh ak cito ko mung
kamil azizi: cito pasal gundam br nih
kamil azizi: dio psal dunio loni
puteri_kebayan: katun dop kan???
puteri_kebayan: dunia gapo pulop
puteri_kebayan: dunia khayalan??
kamil azizi: yg mano dunia dkuasai puak amerika n eu
puteri_kebayan: uh3....
kamil azizi: pahtu negara asia barat mace afghan
kamil azizi: ado krisis politik n sosial
kamil azizi: ekon xsoh oyak la
kamil azizi: hancur
puteri_kebayan: doh yg robot2 tu??
puteri_kebayan: ado ko atah dunio loni???
kamil azizi: sumo sbb perang
kamil azizi: realiti dio dunio loni
kamil azizi: ado 1 gerakan sulit nih
kamil azizi: amek sume bdok hok terlibt ngan perang
kamil azizi: jd askar buatan
puteri_kebayan: oloh la.....
puteri_kebayan: layan cito gitu???
kamil azizi: pjg gok nk oyak
kamil azizi: sbb dio best ar
kamil azizi: ak gere tgk us
puteri_kebayan: oloh...
kamil azizi: nk gok ngaro asia hk kuat
puteri_kebayan: cerita blako tuh
puteri_kebayan: idea pengarah
puteri_kebayan: eh...
puteri_kebayan: idea semua...
kamil azizi: tp pengrh meme anti ore putih
kamil azizi: sbb negaro dio kn bom dulu
kamil azizi: sapa loni cito gundam berkisar psal keamanan, perang n manusia tabung uji
kamil azizi: konflik negara berkecuali mace m'sia pn ado
kamil azizi: hehe
kamil azizi: kn teke ko negaro luar
puteri_kebayan: wah......
puteri_kebayan: hebat mu
puteri_kebayan: cito kat ku pulak
kamil azizi: dulu ak minat gundam sbb majalah
kamil azizi: loni sbb cito
kamil azizi: huhu
puteri_kebayan:
kamil azizi: AHAKS
kamil azizi: Mung g la fbook ak
kamil azizi: ak ado upload video pasal gundam
kamil azizi: game feveret ak
kamil azizi: hehehhe
puteri_kebayan: la...
puteri_kebayan: game gundam ko tu??
puteri_kebayan: aku tgk mu upload video
puteri_kebayan: tp aku caro video gapo
puteri_kebayan: tp aku xcaro video gapo
kamil azizi: aloh
kamil azizi: lg pn ado
kamil azizi: lagu
puteri_kebayan: wishhhh
puteri_kebayan: hebat...
puteri_kebayan: gundam ado lagu
puteri_kebayan: cu mu nyanyi ckit
kamil azizi: buke la
kamil azizi: lagu ore lain
puteri_kebayan:
puteri_kebayan: saloh faham
puteri_kebayan: lagu gapo kamil??
kamil azizi: yuna
puteri_kebayan: lagu gapo?
kamil azizi: rocket
kamil azizi: n dan gpo eks...
kamil azizi: lupo r
puteri_kebayan: roket kertas???
puteri_kebayan: heheh
puteri_kebayan: nati aku tgk..
puteri_kebayan: tp kalu xsedap gano??
kamil azizi: bule la
kamil azizi: silo2
puteri_kebayan: aci gapo?\
kamil azizi: top tu lagu tuu
kamil azizi: ur like a rocket in my mind
puteri_kebayan: mesti pening kan???
kamil azizi: waitin to define everythin ;bout me no one knew
kamil azizi: and ur stick like a poster on my wall
kamil azizi: tat don wanna move
kamil azizi: i i got no money in my pocket
kamil azizi: ah
kamil azizi: lebey kure gtu ar
kamil azizi:
kamil azizi: hehehe
puteri_kebayan: wei...
puteri_kebayan: bo ah..
puteri_kebayan: aku nak wirid atas tikar smayang
kamil azizi: ngorib doh ni
kamil azizi: akeh
puteri_kebayan: tau pun...
kamil azizi: ak nk p maye doh ni
puteri_kebayan: semaye2
puteri_kebayan: tenang hati n minda
puteri_kebayan: mudah mu jwb exam!
kamil azizi: buka jiwa luaskan fikiran
puteri_kebayan: wokeh geng
puteri_kebayan: bubye
kamil azizi: ore wa GUNDAM!!
kamil azizi: sayonara!!

1 comment:

Zuzu said...

hehe!puasa ganti..hurm betul jgk ckp ecah..kter pn xphm npela bdk2 yg otak kartun nie pndai2..lagi2 lelaki..hrumm..npe ye??